Startuje pilotaż jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim. Śląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 96. Rozpoczęcie testów planowane jest na 3 czerwca.
W ramach pilotażu infolinii klienci KAS otrzymają możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi telefonicznej. Od czerwca dzwoniący połączą się z przeznaczoną do tego infolinią, a nie z konkretnym urzędem skarbowym, jak dotychczas.
KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzą swoją tożsamość telePIN-em, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić bardziej spersonalizowanej informacji. Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Pilotaż ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Numer telefonu infolinii to: 22 460 59 96. Koszt połączenia będzie taki, jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.