W związku z falą rezygnacji z zakupu węgla handlowego w sortymencie orzech w kopalni Budryk klienci, którzy posiadają numerki od 1800, a w dalszym ciągu chcą zakupić węgiel, proszeni są o kontakt z kopalnią Budryk, aby ustalić nowy – przyspieszony termin odbioru surowca – poinformowali w poniedziałek (13 marca) przedstawiciele Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
Jak wskazali przedstawiciele spółki, od grudnia minionego roku do dzisiaj z zadeklarowanego zakupu węgla sortymentu orzech zrezygnowało ponad 3000 osób, a sytuacja ta w znaczny sposób utrudniła sprawny proces odbioru surowca dla osób, które w dalszym ciągu deklarują chęć nabycia węgla w kopalni Budryk.
„Dlatego osoby, które wyrażają chęć zakupu węgla sortymentu Orzech i pobrały wcześniej numerek proszone są o kontakt z kopalnią dzwoniąc na numer telefonu: (32) 239 55 82 w celu ustalenia daty odbioru surowca. Pracownicy kopani Budryk czekają na kontakt do końca marca. Osoby, które pobrały numerek wcześniej, a nie skontaktują się kopalnią będą traktowane tak, jakby zrezygnowały z zakupu surowca” – napisano w komunikacie JSW.
Przypomnijmy, że JSW rozpoczęła na niewielką skalę sprzedaż węgla węgla energetycznego z kopalni Budryk dla indywidualnych odbiorców w połowie sierpnia minionego roku. Wcześniej spółka w ogóle nie prowadziła sprzedaży dla odbiorców indywidualnych, ale zdecydowała się na ten krok, aby ich wesprzeć w momencie, kiedy na rynku brakowało węgla. Początkowo oferta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, ale w momencie, kiedy rynek został nasycony ludzie zaczęli rezygnować z zakupu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.