PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
4 lutego 2021 11:50 Polska Agencja Prasowa 1,028 odsłon

Górnictwo: W ostatnich 5 latach łączny zysk PKN Orlen to 26,2 mld zł

W ciągu ostatnich 5 lat PKN Orlen wypracował łączny zysk na poziomie 26,2 mld zł. Koncern mocno inwestował w rozwój, skutecznie wzmacniając swoją globalną pozycję - napisano w komunikacie spółki w czwartek.

"Rozpoczęto szereg kluczowych inwestycji we wszystkich obszarach działalności oraz realizowano ważne procesy akwizycyjne. Przełożyło się to bezpośrednio na osiągane wyniki. Dla porównania, w ciągu ośmiu lat sprawowania władzy przez rząd PO-PSL, łączny zysk PKN ORLEN wyniósł zaledwie 2,9 mld zł" - czytamy.

- Mimo niesprzyjającego otoczenia makroekonomicznego spowodowanego pandemią również w 2020 roku wypracowaliśmy bardzo solidne wyniki finansowe. Rekordowe wyniki segmentu detalicznego i energetycznego oraz wysokie wyniki w segmencie petrochemii pokazują, że podejmując trzy lata temu decyzje uwzględniające akwizycje oraz inwestycje w tych obszarach, właściwie określiliśmy strategiczne kierunki rozwoju PKN ORLEN. Kluczem do sukcesu w branży paliwowo-energetycznej jest dywersyfikacja obszarów działalności. Dlatego wnikliwie obserwujemy panujące trendy i skutecznie na nie odpowiadamy, co przekłada się bezpośrednio na osiągane wyniki finansowe. Jesteśmy firmą globalną, więc podejmowane decyzje i działania muszą być ukierunkowane na wzmacnianie naszej pozycji w stosunku do konkurentów, bo w długiej perspektywie, w grze zostaną tylko najsilniejsze koncerny - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Koncern zwrócił uwagę na fakt, że jednym z elementów wpierających osiągane przez PKN ORLEN wyniki w ostatnich latach był wdrożony przez premiera Mateusza Morawieckiego pakiet paliwowy i podjęte przez rząd działania na rzecz walki z szarą strefą.

"Przełożyło się to również na wyższe wpływy do budżetu Państwa. Tylko w 2020 r. z tytułu różnych podatków PKN ORLEN wpłacił do budżetu blisko 33 mld zł, a w 2019 było to ponad 38 mld zł. Tymczasem w 2015 roku, gdy pakiet paliwowy jeszcze nie obowiązywał, ta kwota wynosiła około 25 mld zł. Przez ostatnie 5 lat PKN ORLEN odprowadził do budżetu państwa łącznie ponad 165 mld zł. Dla porównania, w ciągu 8 lat, kiedy rządziła koalicja PO-PSL, która nie podjęła walki z szarą strefą, budżet zasiliło nieco ponad 162 mld zł - zaznaczono w komunikacie spółki".

Jak dodano, w ostatnich latach PKN mocno stawiał też na budowanie, a następnie wzmacnianie globalnej pozycji i rozpoznawalności marki. "Dlatego nacisk położony został na rozwój segmentu detalicznego, który w ostatnich latach osiąga rekordowe wyniki na poziomie 3 miliardów złotych rocznie. Jednym z elementów tych działań był zainicjowany w 2019 r. proces rebrandingu europejskiej sieci stacji Koncernu, który zwiększył rozpoznawalność marki Orlen za granicą" - podano.

"Temu służyło również zaangażowanie w globalny sponsoring sportu, w szczególności współpraca z zespołami F1 i Robertem Kubicą. Tylko w 2020 r. z samych transmisji telewizyjnych w związku ze sponsoringiem Alfa Romeo Racing ORLEN osiągnięto ponad 400 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego. To ponad dwa razy więcej niż w poprzednim sezonie. Z kolei w mediach społecznościowych ekwiwalent wyniósł ponad 30 milionów złotych. Marka ORLEN pojawiła się również w 100 tys. publikacji, które zostały wyświetlone ponad 350 miliardów razy. Dodatkowo w ciągu ostatnich 3 lat wydatki PKN ORLEN na sponsoring sportu zwiększyły się o 100 proc., co miało odzwierciedlenie nie tylko w wyższych przychodach ze sprzedaży detalicznej, ale też korzyściach stricte reklamowo-wizerunkowych".

Spółka podkreśliła też, że obok działalności biznesowej, Orlen pozostał mocno zorientowany na potrzeby społeczne, skutecznie wdrażając w praktyce społeczną odpowiedzialność biznesu. W 2019 r. PKN ORLEN przekazał do Fundacji ORLEN o 400 proc. więcej środków niż w 2018 r., a w 2020 r. o 600 proc. więcej niż w 2018 r.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TJBDR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,690 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]