PKN Orlen przeznacza na inwestycje rocznie od 8 do 9 mld zł od petrochemii poprzez energetykę, sektor detaliczny czy nowe technologie - poinformował podczas piątkowego, 8 stycznia, posiedzenia sejmowych komisji prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
- Będę budował koncern multienergetyczny, koncern, który będzie bardzo mocno inwestował w rafinerie, innowacje, alternatywne paliwa, nowoczesną energetykę. Będziemy rozbudowywać spółki zależne - powiedział Obajtek podczas wspólnego posiedzenia sejmowych komisji ds. energii, klimatu i aktywów państwowych oraz kultury i środków przekazu.
- PKN Orlen bardzo mocno inwestuje w rozwój. Budujemy nowoczesną petrochemię, idziemy w filar energetyczny, bardzo mocno rozwijamy również detal nie tylko w Polsce, ale poza granicami. To są wydatki na inwestycje rzędu 8-9 mld zł rocznie - dodał.
Daniel Obajtek poinformował, że inwestycje Orlenu nie tylko bardzo mocno wzmacniają polską gospodarkę, ale również bezpieczeństwo energetyczne kraju. Przypomniał, że PKN Orlen prowadzi dużo procesów akwizycyjnych, które wzmacniają płocką grupę i tworzą dodatkowe gałęzie biznesowe spółki.
Według prezesa jedną z największych akwizycji jest przejęcie Grupy Lotos, dzięki czemu połączona firma będzie mogła m.in. dokonywać wspólnych zakupów ropy naftowej i optymalizować koszty.
Obajtek podkreślił, że nigdy w historii płockiej spółki PKN nie inwestował tylu środków co obecnie, ani nigdy nie notowano takiej skali przejęć innych podmiotów.
Powiedział, że Orlen rozwija wszystkie filary swojego biznesu.
- Takim filarem jest segment detalu. W detalu sprzedajemy nie tylko paliwa. Bardzo mocno rozwija się sprzedaż pozapaliwowa. Dlatego Orlen bardzo mocno rozwija sieć punktów sprzedaż pozapaliwowej w kraju i za granicą - stwierdził.
Wyjaśnił, że aby rozwinąć sprzedaż pozapaliwową Orlen kupił Ruch, by w tych punktach sprzedaży rozwijać m.in. usługi kurierskie poprzez możliwość odbioru paczek w punktach Ruchu.
Odnosząc się do zakupu Polska Press Obajtek mówił, że motywacją do tego przejęcia było m.in. zwiększenie efektywności działań reklamowych i marketingowych grupy Orlen.
- Jako koncern bardzo mocno inwestujemy w mediach, inwestujemy w reklamy, tytuły, promocje. Będziemy inwestować w swoje media (...) automatycznie będziemy więcej zarabiać. Dotrzemy do jak największej grup naszych klientów. To jest zadanie biznesowe - stwierdził.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.