REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 sierpnia 2018 13:40 Polska Agencja Prasowa 1.2 tys. odsłon

Oświęcim: PKP rozpoczynają dwie ważne inwestycje

Według ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, modernizacja linii kolejowej nr 93 z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic skróci czas przejazdu pociągu z 45 do około 17 minut
fot: newseria

PKP zrealizują do 2021 r. na terenie Oświęcimia i okolic (woj. małopolskie) dwie duże inwestycje infrastrukturalne: budowę nowego dworca kolejowego i modernizację linii z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic (woj. śląskie). W poniedziałek, 27 sierpnia, podpisano umowę na drugą z nich.

Jak podkreśliła wicepremier Beata Szydło podczas podpisania umowy z wykonawcą kompleksowej modernizacji 20-kilometrowej linii z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic, są to kolejne duże inwestycje, które realizuje rząd PiS na ziemi oświęcimskiej, ważne zarówno dla tego regionu, jak i całej Małopolski.

- To bardzo ważna linia dla mieszkańców tego regionu, korzystających z połączeń kolejowych do Krakowa i Katowic. To ważne także dla przyjezdnych, bo do Oświęcimia przybywają co roku miliony turystów - chcemy, żeby to miasto było taką wizytówką Małopolski - oceniła.

Wicepremier zaznaczyła, że zaplanowane zadania wpisują się w politykę konsekwentnie realizowaną przez rząd PiS od 2015 r.

- Stawiamy na rozwój również mniejszych ośrodków, które dzięki poprawie infrastruktury są w stanie przyciągać inwestorów i rozwijać się - dodała Szydło.

Wykonawcą inwestycji na odcinku linii kolejowej nr 93 Oświęcim - Czechowice-Dziedzice została firma PORR. Wartość wykonania robót budowlanych i projektu to 495 mln zł netto. Mają one zostać zrealizowane w latach 2020-2021.

Projekt zakłada modernizację stacji i przystanków w Oświęcimiu, Brzeszczach-Jawiszowicach, Dankowicach, Kaniowie i Jaźniku. Powstaną nowe, lepiej wyposażone perony, które ułatwią dostęp do pociągów także niepełnosprawnym. Przebudowanych zostanie 14 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Oświęcimiu i Brzeszczach. Prace obejmą też 46 obiektów inżynieryjnych, w tym pięć wiaduktów.

Jak podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, ten ponad 20-kilometrowy odcinek jest przykładem zaniedbań w infrastrukturze kolejowej z poprzednich lat. Według niego obecnie pociągi pokonują ten odcinek w 45 minut. Po modernizacji czas przejazdu spadnie do 16-17 minut, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych 80 km/h.

- Zmieniamy polską kolej na kolej bezpieczną, komfortową, z przewidywalnymi czasami przejazdów - podkreślił Adamczyk i przypomniał, że wartość wszystkich inwestycji kolejowych realizowanych obecnie w Polsce wynosi 32 mld zł, a do tej pory wykonane zadania osiągnęły wartość 7 mld zł.

Jest to już druga umowa dotycząca modernizacji szlaku kolejowego nr 93 łączącego Małopolskę i Śląsk. Pierwsza, o wartości 303 mln zł netto, została podpisana w październiku ub.r. Dotyczy odcinka z Trzebini do Oświęcimia. Opracowanie dokumentacji i wykonanie robót planowane jest do 2021 r.

Szlak z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic jest częścią linii kolejowej 93 z Trzebini do granicy z Czechami w Zebrzydowicach. Wykorzystywana jest ona do obsługi ruchu pasażerskiego oraz towarowego, w tym transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalń do Czech i na południe Europy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • WSKQG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]