PKN Orlen i Poczta Polska zawarły długoterminowy kontrakt, który pozwoli na dalszy rozwój dostępnej od kilku lat na stacjach płockiego koncernu usługi odbioru przesyłek. Planowane jest m.in. wdrożenie możliwości odbioru przesyłki na podstawie PIN. Umowa ma obowiązywać do 2021 r.
PKN Orlen poinformował w czwartek, że liczba przesyłek odebranych w ramach usługi Stacja z Paczką, która dostępna jest w niemal tysiącu placówek płockiego koncernu w całej Polsce, "tylko w ciągu minionego roku wzrosła o blisko 150 proc.".
- Rosnące zapotrzebowanie na usługę, potwierdzone dynamicznym wzrostem wolumenu przesyłek w okresie pierwszych czterech miesięcy bieżącego roku, wymaga silnego wsparcia operacyjnego. Dlatego po dwóch latach współpracy PKN Orlen i Poczta Polska zawarły długoterminowy kontrakt, który pozwoli na jej dalszy dynamiczny rozwój - wyjaśnił płocki koncern.
Jak zaznaczył PKN Orlen, umowa z Pocztą Polską została zawarta do września 2021 r. Spółka podała, że "w ramach współpracy planowane jest m.in. wdrożenie możliwości odbioru przesyłek pobraniowych, odbioru przesyłki na podstawie PIN oraz prace nad umożliwieniem nadawania paczek na stacjach paliw Orlen".
Według PKN Orlen wraz ze zmianami na krajowym rynku eCommerce, "zwiększają się oczekiwania klientów dotyczące miejsc nadawania i odbioru paczek, zarówno jeśli chodzi o dostępność lokalizacji, jak i godziny otwarcia". Spółka podkreśliła, że dysponując największą w Polsce siecią stacji paliw, od kilku lat oferuje klientom możliwość odbierania przesyłek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Obecnie usługa dostępna jest na około tysiącu obiektów zlokalizowanych na terenie całej Polski, przy czym ich liczba stale rośnie - dodał płocki koncern.
- Rozwój eCommerce, jest naturalną konsekwencją zmian we współczesnym świecie i trendem, którego nie sposób ignorować. Dlatego zajmuje on istotne miejsce w strategii rozwoju naszego segmentu detalicznego. Już dziś oferujemy naszym klientom możliwość odbierania i nadawania paczek, jednak budujemy również fundament dla dalszego rozwoju tego typu usług związanych z naszą ofertą - powiedział członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen Zbigniew Leszczyński, cytowany w komunikacie spółki.
Jego zdaniem "strategiczna i długofalowa" współpraca z Pocztą Polską pozwoli płockiemu koncernowi na rozszerzanie kompetencji w zakresie eCommerce, a klientom "zapewni szybką i sprawną realizację przesyłek oraz dodatkowe usługi".
- Poczta Polska starannie dobiera partnerów biznesowych, rozwijając sieć punktów odbioru. Już dziś mamy ich ponad 7 tys., a do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 11 tys. - oświadczył Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. Zwrócił jednocześnie uwagę, że PKN Orlen ma "rozpoznawalną markę, zaufanie klientów, dogodne lokalizacje stacji, a także doświadczenie w zakresie realizacji usługi Obiór w Punkcie".
- Dzięki partnerskiej współpracy obu spółek zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał rynkowy, jakim dysponuje Poczta Polska i PKN Orlen - zapowiedział Kurdziel.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.