Akcja "Daj się oświecić", w której spółka PGE Obrót postanowiła ostrzegać swoich klientów przed oszustami na rynku energii, została zakwalifikowana do finału konkursu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu "Golden Arrow" - poinformował portal górniczy nettg.pl Mariusz Majewski, rzecznik prasowy spółki.
W czasie trwania kampanii "Daj się oświęcić" okazało się, że aż 42 proc. klientów zwykle nie czyta regulaminów przed ich podpisaniem. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy akwizytor podaje umowę do podpisania np. w domu klienta, poza siedzibą firmy.
- Podczas akcji zorganizowanych w 17 miastach w Polsce, w regionach nasilonego działania nieuczciwych sprzedawców energii, ankieterzy zapraszali losowo wybranych przechodniów do udziału w konkursach z nagrodami. Aby móc wziąć udział w zabawie, musieli jednak podpisać regulamin konkursu. A w nim umyślnie ukryte zostały niekorzystne postanowienia - opisuje Majewski.
Osoby, które podpisały regulamin bez czytania, musiały wypełnić jeden z jego warunków, na który wcześniej wyraziły zgodę, aby odebrać nagrodę. Na szczęście warunki wymyślono żartobliwie: m.in. wykonanie dziesięciu przysiadów z zamkniętymi oczami, zaśpiewanie piosenki, zatańczenie walca, wyrecytowanie kilku wersów inwokacji z "Pana Tadeusza" lub skakanie na skakance...
Konkurs Marketingu Bezpośredniego "Golden Arrow" organizują od 11 lat Polskie Stowarzyszenie Marketingu i VFP Communications. Jury ocenia zarówno kreatywne podejście, jak i skuteczność strategii.
W tegorocznej edycji PGE Obrót z projektem "Daj się oświecić" (agencja El Padre) powalczy o nagrodę z PepsiCo (akcja "Up Up Hippo", agencja Deloitte Digital) oraz z Orange Polska ("Kluby Sportowe Orange", agencja Afekt).
Czy PGE pokona międzynarodowych tuzów? Dowiemy się 22 czerwca w Warszawie podczas uroczystej Gali Golden Arrow.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.