Przetarg na zakup energii o wartości ponad 5 mln euro ogłosił Urząd Miejski w Radomiu. Jest to wspólne zamówienie magistratu i 117 podmiotów podlegających miastu oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu.
Jak powiedział sekretarz miasta Rafał Czajkowski, zakup energii dotyczy magistratu oraz wszystkich podległych miastu szkół, placówek kultury, instytucji, tj. Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji oraz większości spółek miejskich, np. Wodociągów Miejskich. Do przetargu dołączyła się także Komenda Wojewódzka Policji w Radomiu.
Termin składania ofert upływa 15 marca. Na początek miasto chce podpisać umowę tylko na rok - od 1 lipca do 30 czerwca 2013 r.
Czajkowski wyjaśnił, że jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, miasto ogłosi kolejny przetarg na zakup energii. Tym razem na okres 3-4 lat. Przystąpieniem do kolejnego przetargu zainteresowane są inne podmioty, które teraz nie zdążyły przygotować niezbędnej dokumentacji.
Podkreślił, że dzięki dużej wartości zamówienia, miasto i inne podmioty mogą liczyć na korzystniejsze stawki niż gdyby zamawiały energię oddzielnie. - Oszczędności w takich przetargach udaje się uzyskać przede wszystkim dzięki temu, że umowa trwa długi okres czasu i w tym czasie stawki, które zostają uzgodnione, nie mogą być podnoszone.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.