Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) rozszerzył o funkcję sprzedaży biletów - jednorazowych i okresowych - aplikację na urządzenia mobilne, która ma ułatwiać korzystanie w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP).
Aplikację "Mobilny ŚKUP" wprowadzono wiosną ub. roku, aby doraźnie ułatwić korzystanie z przestarzałego i niefunkcjonalnego systemu ŚKUP (obecnie zamawiana jest jego modernizacja). W kontekście pandemii narzędzie umożliwiło przede wszystkim kodowanie na karcie biletów i zasileń pieniądza elektronicznego kupowanych na Portalu Klienta ŚKUP - bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku, przy użyciu własnego smartfona z funkcją płatności zbliżeniowych.
Jak poinformował we wtorek rzecznik ZTM Michał Wawrzaszek, od 4 stycznia aplikacja "Mobilny ŚKUP" zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Można w niej kupić m.in. bilety na różne okresy czasu (w tym na linie lotniskowe oraz tzw. Metrobilety - wspólne z Kolejami Śląskimi) i jednorazowe. Dotąd, poprzez dostępne na rynku zewnętrzne aplikacje można było kupić tylko bilety jednorazowe ZTM.
Wawrzaszek przypomniał, że z aplikacji na razie może korzystać tylko posiadacz karty ŚKUP - po zalogowaniu się przez podanie numeru karty lub loginu oraz hasła. Po zakończeniu zamawianej obecnie modernizacji systemu (termin składania ofert upływa 16 lutego) możliwa będzie rejestracja nowych użytkowników bez konieczności posiadania przez nich karty.
Po zalogowaniu się do aplikacji na dole ekranu pojawią się dwa wyróżnione przyciski. Jeden z nich to "Kup i jedź", czyli moduł szybkiego zakupu biletów jednorazowych, bezpośrednio przed każdą podróżą - z podaniem numeru linii i płatnością BLIK-iem lub szybkim przelewem. Tak kupiony bilet jest wyświetlany na ekranie telefonu w postaci kodu QR, który należy okazać podczas kontroli.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.