Benzina, czyli największa w Czechach sieć stacji paliw (z pośrednim większościowym udziałem PKN Orlen), wprowadza nowe rozwiązania w segmencie gastronomicznym, rozszerzając m.in. ofertę zdrowej żywności ze świeżych składników, w tym dla rodzin z dziećmi i wegetarian. Do końca roku projekt obejmie 30 placówek.
W 2018 r. Benzina planuje zmodyfikować kolejne 70 stacji paliwowych - poinformował we wtorek czeski Unipetrol, do którego grupy należy marka Benzina. Od 2005 r. PKN Orlen ma 62,99 proc. udziałów w czeskim Unipetrolu.
Unipetrol przypomniał, iż projekt, obejmujący nową ofertę, ale też nowy wystrój stacji w segmencie gastronomicznym jest tam realizowany od sierpnia. - Z 400 stacjami paliw jesteśmy największą siecią fast food w Czechach. Będziemy kontynuować ich modernizację - powiedział szef Benzina Grupy Unipetrol Marek Zouvala, cytowany w komunikacie spółki.
Według Unipetrolu nowa oferta gastronomiczna stacji paliwowych Benzina to, oprócz tradycyjnej kawy i hot-dogów, "szeroka gama potraw tradycyjnych z naciskiem na zdrowe odżywianie", w tym m.in. posiłki przygotowywane w specjalnych piecach bez tłuszczu, a także makarony, kanapki, jogurty oraz sałatki i soki owocowe i warzywne. Jak zapowiada spółka, w ramach projektu, w wybranych placówkach przy autostradach, oferowane będą posiłki gotowane bezpośrednio na zamówienie klienta.
W styczniu 2016 r. PKN Orlen informował o przejęciu na terenie Czech przez Unipetrol kilkudziesięciu stacji paliwowych będących tam częścią aktywów austriackiego koncernu OMV. W ostatnim czasie Unipetrol podał, że spośród 65 zakupionych placówek, 54 funkcjonują już pod marką Benzina, a proces akwizycji powinien ostatecznie zakończyć się w pierwszym kwartale 2018 r. Po jego finalizacji w sieci Benzina na terenie Czech działało będzie 411 stacji paliwowych - obecnie jest to 400 placówek.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.