Z Trybuną Górniczą naturalnie związany jest portal netTG.pl Gospodarka i Ludzie. Informujemy w nim o wydarzeniach istotnych dla górnictwa i energetyki, a także o tym, co ważne w kraju i regionie. Funkcjonowania w internecie nie można sobie dziś jednak wyobrazić bez mediów społecznościowych.
Pierwszym serwisem społecznościowym, w którym pojawiło się netTG.pl, był YouTube. Nasz kanał świętuje okrągły jubileusz, bo pierwszy film został opublikowany 12 marca 2010 r. Jego bohaterem był ówczesny przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek, który zachęcał rząd do inwestowania w wychwytywanie i składowanie CO2. Od tego czasu w kanale opublikowaliśmy 843 materiały i śmiało możemy powiedzieć, że w polskiej cyberprzestrzeni nie ma większej biblioteki filmów związanych z branżą wydobywczą.
Z kamerą byliśmy na dole, jak i „na wierchu”. Towarzyszyliśmy górnikom i pokazywaliśmy, jak wygląda ten trudny fach. Prezentowaliśmy nowe rozwiązania techniczne oraz innowacyjne pomysły. Dokumentowaliśmy konferencje i uroczystości. Byliśmy na miejscu w tych trudnych chwilach, gdy w kopalniach były prowadzone akcje ratunkowe. Relacjonowaliśmy negocjacje płacowe i manifestacje. Utrwalaliśmy chwile, kiedy upadały wieże szybowe.
Tak wyglądało ostatnie 10 lat netTG.pl w serwisie YouTube. W tym czasie rozwijaliśmy swoje filmowe kompetencje i dążyliśmy do tego, by nasze materiały były merytoryczne, ale także miłe dla oka.
Wybuchowe produkcje
W ciągu 10 lat nasze filmy zostały obejrzane blisko 2,5 mln razy. Na ich obejrzenie internauci poświęcili 78,3 tys. godzin, a średni czas oglądania to 2:06 min. Obecnie subskrybuje nas 1521 osób i liczymy, że niebawem ich grono się powiększy.
Najpopularniejszym filmem na naszym YT jest wybuch 40 kg pyłu węglowego. Nagranie powstało w Kopalni Doświadczalnej Barbara i zostało obejrzane ponad 461 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje materiał dotyczący zautomatyzowanego kompleksu ścianowego w kopalni Pniówek. Ten film zainteresował 223 249 internautów. Wybuchy budzą duże zainteresowanie wśród naszych widzów, bo na trzecim miejscu znalazło się wideo pt. „Strzał badawczy – wybuch 350 kg pyłu węglowego” obejrzane ponad 100 tys. razy.
Zdecydowaną większość naszych widzów stanowią mieszkańcy Polski. Jest ich 96,4 proc. Potem kolejno Niemiec (2,4 proc.) i Wielkiej Brytanii (1,4 proc.). Za pośrednictwem YouTube dotarliśmy także do tak egzotycznych miejsc jak Tajlandia, Malezja czy Maroko.
Najchętniej na nasz kanał zaglądają widzowie w wieku od 25 do 34 lat. Stanowią oni blisko połowę oglądających. Druga najliczniejsza grupa wiekowa to 18-24. Co dziesiąty nasz widz jest kobietą (11,8 proc.).
Za pośrednictwem YT prowadzimy też transmisje online. Można było obejrzeć tak m.in. debaty przedwyborcze, czy trzy edycje Akademii Bezpieczeństwa Wydawnictwa Górniczego.
Facebook na czwórkę z plusem
Trudno sobie wyobrazić media bez Facebooka. To największy portal społecznościowy na świecie, idealny do przekazywania informacji, ale także do kontaktowania się pomiędzy internautami i redakcją. Można wprost powiedzieć, że to skrzynka redakcyjna na miarę XXI w.
Nasz profil obserwuje obecnie 6651 osób. Pierwszy tysiąc odnotowaliśmy w marcu 2014 r. W skali od 1 do 5 jest oceniany przez internautów na 4,4. Codziennie docieramy do tysięcy internautów, którzy lajkują, komentują i udostępniają nasze posty. Cieszymy się, że popularność naszego profilu rośnie, a poza tym warto na niego zajrzeć, bowiem pod wieloma postami toczą się często ciekawe i merytoryczne dyskusje dotyczące branży.
W docieraniu do internautów wykorzystujemy także Twittera. W tym medium społecznościowym jesteśmy od kwietnia 2013 r. Jesteśmy obserwowani przez 747 osób. W tym gronie są m.in. biura prasowe spółek wydobywczych i energetycznych, dziennikarze i politycy.
Zachęcamy wszystkich do zaglądania na portal netTG.pl Gospodarka i Ludzie, a także do mediów społecznościowych, w których jesteśmy obecni i gdzie na bieżąco informujemy o tym, co ważne w górnictwie i energetyce, a także w kraju i w regionie. Warto nas subskrybować i obserwować!
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.