Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Jak chronić zdrowie górników?
23 września 2019
Premier przedstawił założenia Pakietu dla Przedsiębiorców
21 września 2019
W Hucie Pokój porozumiano się o restrukturyzacji zakładu
19 września 2019
Ostatnia uroczystość przy kopalni Śląsk
18 września 2019
Jedna z największych tragedii w historii polskiego górnictwa
18 września 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 sierpnia 2019 Portal gospodarka i ludzie autor: TRz
Samorząd województwa dolnośląskiego chciałby przejąć od PKP i reaktywować odcinek linii kolejowej nr 284 z Jerzmanic do Lwówka
Na Dolnym Śląsku odtworzono już kilka linii kolejowych na potrzeby kopalń odkrywkowych oraz ruchu pasażerskiego
fot: Tomasz Rzeczycki

Władze Dolnego Śląska chcą odbudowy fragmentu linii kolejowej nr 284 na odcinku Jerzmanice Zdrój - Lwówek Śląski. Umożliwiłoby to wznowienie połączeń kolejowych między Legnicą i Jelenią Górą, ale nie tylko. Powstałaby także alternatywna trasa wywozu kruszywa z kopalń bazaltu w Krzeniowie i Wilczej Górze.

Jerzmanice Zdrój otrzymały połączenie kolejowe z odległym o 25 km Lwówkiem Śląskim w 1896 r. Pociągi pasażerskie i towarowe jeździły tamtędy do 1992 r. Wcześniej (w 1951 r.) zbudowano nową krótką linię z Jerzmanic Zdroju do Leszczyny przez Wilczą Górę, gdzie funkcjonuje kamieniołom bazaltu. Z jerzmanickiego węzła kolejowego odchodzi także druga krótka linia przez Krzeniów do Wilkowa. Również w Krzeniowie znajduje się kopalnia odkrywkowa. Obie te kopalnie, obok legnickiej huty miedzi, są obecnie klientami korzystającymi z linii Legnica - Jerzmanice Zdrój, która ma ponownie zostać przedłużona do Lwówka Śląskiego.

- Na linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdrój prowadzony jest obecnie tylko ruch towarowy - informuje Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA we Wrocławiu.
- W ciągu doby tą trasą przejeżdża około 14 pociągów. Są to pociągi kierowane do stacji w Pawłowicach Małych dla huty miedzi Legnica oraz pociągi do obsługi kopalń kruszywa w Krzeniowie i Wilczej Górze. Pociągi mogą przejeżdżać linią z prędkością 40-50 km/godz., a na kilku odcinkach obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/godz. Na linii prowadzone są bieżące prace dla zapewnienia bezpiecznego przejazdu pociągów - dodaje Bohdan Ząbek.

Istnienie tylko jednego kierunku wywozu kruszywa stanowi potencjalne ograniczenie dla kopalń bazaltu. Komplikacje mogą się pojawić w razie wykolejenia, czy koniecznych prac remontowych. Dlatego odtworzenie linii do Lwówka Śląskiego i dalej w stronę Jeleniej Góry mogłoby zmniejszyć ryzyko tego rodzaju perturbacji w transporcie urobku. Wymagać to będzie jednak pewnych działań, gdyż odcinek linii od stacji Jerzmanice Zdrój do Lwówka Śląskiego znajduje się od 2014 r. w zarządzie PKP SA.

Co to w praktyce oznacza?
- PKP SA ma pełno linii od lat i nic z nimi nie robi. Dosłownie nic, to znaczy ani nie rozbiera, ani w żaden sposób nie utrzymuje, one się same powoli degradują - komentuje Kasper Fiszer, dziennikarz branżowego portalu rynek-kolejowy.pl.

Na szczęście linią do Lwówka Śląskiego zainteresował się samorząd Dolnego Śląska. W styczniu 2019 r. samorząd województwa dolnośląskiego podjął uchwałę w

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Komentarze (1)
  • Bonifas 11 września 2019 21:52:47
    Profile Avatar

    Artykuł opiera się na nieaktualnych założeniach. Aktualnie jedyną analizowaną opcją jest odbudowa odcinka Krzeniów-Marciszów.

  • FKUKE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Jedna z największych tragedii w historii polskiego górnictwa
18 września 2019
10939
Powstanie lista strategicznych złóż węgla
16 września 2019
10107
Zatrzymania w związku z tragedią w kopalni Mysłowice-Wesoła
19 września 2019
7197
Ostatnia uroczystość przy kopalni Śląsk
18 września 2019
5114
Bolter Miner jedzie do Budryka
21 września 2019
4598
Budowa nowych elektrowni węglowych to były decyzje PO
21 września 2019
4249
Zmiany w zarządzie Taurona, odwołano wiceprezesa
21 września 2019
4210
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu