Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo: o węglu i koksie powiedzą wszystko
22 stycznia 2019
Faser SA: aparaty ATU-1 po rocznych testach w kopalni JSW
19 stycznia 2019
Katowice: medalowi hokeiści GKS pod opieką Taurona
16 stycznia 2019
Śląsk: jakościowa rewolucja w przewozach towarów koleją
15 stycznia 2019
Górnictwo: koncertowy początek nowego roku
14 stycznia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 sierpnia 2018 Portal gospodarka i ludzie autor: WIG
PKP Cargo: memorandum o zwiększeniu przewozów z Chin do UE
– Chcemy być głównym centrum logistycznym w UE, wykorzystując nasze dogodne położenie na Nowym Jedwabnym Szlaku – prezes Czesław Warsewicz komentuje podpisanie memorandum z chińskim Zhengzhou
fot: PKP Cargo

Chiny są zainteresowane zwiększaniem przewozów towarów do Unii Europejskiej przez stację przeładunkową Małaszewicze i liczą na rozszerzenie współpracy z PKP Cargo. Stanowi o tym memorandum, jakie władze chińskiego miasta Zhengzhou podpisały z polskim przewoźnikiem - poinformowała PKP Cargo w poniedziałek, 6 sierpnia.

Dziesięciomilionowe miasto Zhengzhou (stolica prowincji Henan) to początek Nowego Jedwabnego Szlaku. Tu początek ma jeden ze strumieni pociągów towarowych, które z Chin, przez Kazachstan, Rosję i Białoruś są kierowane do Polski i dalej do innych państw europejskich.

Ze strony chińskiej memorandum podpisał Shi Zhanyong, zastępca burmistrza Zhengzhou, a z polskiej – Jacek Rutkowski, prezes PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze. Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się m.in. do „promowania międzynarodowej współpracy logistycznej i łańcuchów dostaw w ramach polityki regionalnej Chiny-UE”. W ślad za memorandum mają pójść kolejne porozumienia, które będą dotyczyć już konkretnych obszarów współpracy Zhengzhou i PKP Cargo.

Na zdjęciu: PKP Cargo i PKP Polskie Linie Kolejowe cały czas inwestują w Małaszewiczach, aby stopniowo podnosić moce przeładunkowe na Nowym Jedwabnym Szlaku. Do 2026 r. przepustowość tego największego suchego portu w Europie wzrośnie czterokrotnie. (fot.: PKP Cargo)

Terminal z wolnymi mocami
Memorandum podpisane zostało przy okazji niedawnej konferencji Chiny-UE, która odbyła się w Zhengzhou z udziałem przedstawicieli sektora kolejowego ChRL i państw unijnych. W trakcie trzydniowego spotkania koncentrowano się na sprawach związanych z przyszłością Nowego Jedwabnego Szlaku (NJS). Prezes Jacek Rutkowski i Andrzej Banucha - zastępca dyrektora Biura Promocji i Relacji Inwestorskich PKP Cargo mieli możliwość pokazania możliwości obsługi towarowych połączeń kolejowych Chiny-Europa przez Małaszewicze.

– Mieliśmy okazję, aby przedstawić prawdziwy obraz działalności Centrum Logistycznego Małaszewicze. To było bardzo cenne, gdyż w Chinach i wielu krajach europejskich pojawiło się szereg nieprawdziwych informacji, stawiających Małaszewicze i PKP Cargo w niekorzystnym świetle – podkreśla dyrektor Andrzej Banucha.

- Podczas konferencji oraz potem w ramach dwustronnych rozmów z chińskimi przedsiębiorcami skutecznie przekonywaliśmy naszych partnerów, że Małaszewicze w żadnym wypadku nie mogą być nazywane "wąskim gardłem" na Nowym Jedwabnym Szlaku. W ubiegłym roku były co prawda pewne opóźnienia w przejazdach pociągów przez Polskę, ale wynikały one z prac remontowych na polskich torach. Te kłopoty już się skończyły, a w samych Małaszewiczach mamy do czynienia nawet z taką sytuacją, że terminal dysponuje 40 proc. wolnych mocy przerobowych, co oznacza, że można odprawić tu każdego dnia przynajmniej o 3-4 pociągi więcej. Nie ma więc mowy o żadnych problemach z bieżącym przeładunkiem towarów, a wręcz przeciwnie: dla wykorzystania pełnego potencjału biznesowego Małaszewicz potrzebne jest dynamiczne zwiększenie pociągów kursujących na NJS - dodaje dyrektor Banucha.

Małaszewicze - największy suchy port w Europie i rozwój NJS
PKP Cargo i PKP Polskie Linie Kolejowe cały czas inwestują w Małaszewiczach, aby stopniowo podnosić moce przeładunkowe. Do 2026 r. przepustowość tego największego suchego portu w Europie wzrośnie czterokrotnie.

– Chińczycy nie kryli zadowolenia słysząc takie informacje, gdyż dla nich Małaszewicze i współpraca z PKP Cargo mają fundamentalne znaczenie w rozwijaniu Nowego Jedwabnego Szlaku. Do Małaszewicz wiedzie najbardziej optymalna droga z Chin, a stąd można wysyłać pociągi do każdego zakątka Europy. Już jesteśmy dużym hubem logistycznym, a nasz potencjał będzie jeszcze większy – mówi Jacek Rutkowski, prezes PKP Cargo CL Małaszewicze.

Prezes PKP Cargo SA Czesław Warsewicz zaznacza, że obecny zarząd traktuje współpracę z Chinami jako jeden z najważniejszych strategicznych kierunków rozwoju spółki.

– Chcemy być głównym centrum logistycznym w UE, wykorzystując nasze dogodne położenie na Nowym Jedwabnym Szlaku. Na pewno skorzysta na tym nie tylko PKP Cargo, nie tylko polska kolej, ale cała nasza gospodarka – argumentuje prezes Warsewicz.

Wzrost przewozów intermodalnych jest pewny
Zwraca uwagę, że w kolejnych latach możemy być pewni utrzymania się znaczącego wzrostu przewozów intermodalnych. Chodzi nie tylko o pociągi jadące przez Małaszewicze, ale również o transport kontenerów i innych ładunków z i do polskich portów, zarówno w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym.

Rozwijaniu kolejowego cargo będzie sprzyjać także poprawa infrastruktury kolejowej w Polsce. Modernizacja i przebudowa najważniejszych szlaków prowadzona przez PKP PLK spowoduje wzrost przepustowości tras i ponad dwukrotne podniesienie prędkości handlowej składów towarowych.

Dyrektor Andrzej Banucha dodaje, że z rozmów przeprowadzonych w Zhengzhou wynika też, iż Chińczykom zależy na rozszerzaniu wymiany towarowej z Polską i innymi państwami europejskimi. Ważne jest, by zapełniać kontenery w drodze powrotnej do Chin, gdyż powrót części pustych kontenerów podnosi koszty funkcjonowania połączeń kolejowych w ramach NJS. W Państwie Środka ceniona jest zwłaszcza polska żywność, w tym przetwory mleczne, owocowo-warzywne (np. soki i słodycze). Te produkty już są tam obecne, ale mamy możliwości rozwijania eksportu i poszerzania go o kolejne grupy produktowe (np. mięso).

W Chinach pozytywnie zostały odebrane również informacje o możliwościach inwestowania tutejszego biznesu w Polsce. Chińscy przedsiębiorcy z zainteresowaniem słuchali informacji o nowych przepisach prawnych, które wprowadziły na terenie całej Polski możliwość skorzystania z ulg podatkowych i innych zachęt stosowanych do tej pory tylko na wydzielonych terenach specjalnych stref ekonomicznych. To otwiera szansę przyciągania do Polski także chińskiego kapitału, który chętnie inwestuje w UE.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • QYUKT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Murcki-Staszic: nie żyje pracownik przeróbki
23 stycznia 2019
14123
JSW: bliżej nowej kopalni
19 stycznia 2019
13212
Górnictwo: to ma być przełom, JSW będzie pierwsza w Polsce
23 stycznia 2019
7371
Mysłowice-Wesoła - trzy kolory czujnika
19 stycznia 2019
7301
Rydułtowy: nie żyje jeden górnik, a ośmiu jest rannych
23 stycznia 2019
6784
Rekompensaty: od 22 stycznia można składać wnioski
17 stycznia 2019
6373
Rydułtowy: ratownicy dotarli do ciała górnika
23 stycznia 2019
5429
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu