PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 czerwca 2018 14:47 Portal gospodarka i ludzie : : autor: WIG 1,022 odsłon

O jakim pracodawcy marzą Polacy?

Na temat aktualnych preferencji przy wyborze pracodawcy ankieterzy 8. edycji badania pracowni Antal przepytali ponad 4 tys. polskich menedżerów i specjalistów
fot: Antal

Jakie są trzy główne cechy, których Polacy szukają u idealnego pracodawcy? Okazuje się, że liczą się: wielkość i prestiż firmy, styl i kultura zarządzania oraz wysokość wynagrodzenia. Takie wyniki potwierdziły najnowsze badania za 2017 r., które pracownia Antal przeprowadziła wśród 4 tys. specjalistów i menedżerów.

Ankietowni wymieniali też: innowacyjność, stabilność zatrudnienia i możliwości szkoleń - poinformowała portal nettg.pl Karina Chowaniak, specjalista PR firmy Antal.

Wysokość pensji na trzecim miejscu
Porównując wyniki badania do poprzedniej edycji, na znaczeniu zyskała stabilność zatrudnienia (40 proc. względem 34 proc.). Jak zauważają eksperci Antal – innowacyjność firmy ustąpiła miejsca kwestiom finansowym, które zawsze będą ważnym czynnikiem w ocenie najlepszego pracodawcy. Wysokość wynagrodzenia zyskała 48 proc. głosów względem 40 proc. w ubiegłym roku i zajęła trzecie miejsce na podium.

– Zmiana wynika z rosnącej świadomości kandydatów i coraz większej presji płacowej. Co ciekawe, na znaczeniu zyskały również oferowane benefity i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, które plasują się na niemal tym samym poziomie, co możliwość awansu. Pracodawcy powinni więc przygotować się na kolejny „wyścig” o najlepszych kandydatów, którzy już teraz otrzymują średnio 8 ofert pracy w ciągu roku – mówi Artur Skiba, prezes Antal.

Gdzie kandydaci szukają informacji o firmie?
Kandydaci wciąż najchętniej pozyskują informacje o pracodawcach w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) oraz w internecie (37 proc.) Niewiele mniej, bo 35 proc. respondentów, rozmawia o pracodawcach ze znajomymi pracującymi w danej firmie. Trzecie miejsce zajmują opinie o firmie umieszczane na portalach społecznościowych oraz forach – 33 proc. Media są więc najbardziej wiarygodnym źródłem informacji.

Artur Skiba, prezes Antal, zwraca uwagę, że w tegorocznym badaniu ankietowani, których pytano o źrodła wiedzy o pracodawcach, coraz częściej zaznaczali odpowiedź „pracuję w tej firmie”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym.

Które firmy są liderami rynku pracy?
W ósmej edycji badania „Najbardziej pożądani pracodawcy” specjaliści i menedżerowie wytypowali laureatów w 15 kategoriach branżowych. Na 67 wyróżnionych marek, aż 41 to również ubiegłoroczni zwycięzcy. Jednocześnie, tylko 7 firm utrzymało pozycję lidera, a 26 pracodawców debiutuje w zestawieniu lub do niego powraca.

W branży energetycznej, wydobywczej i paliwowej na pierwszym miejscu uplasował się PKN Orlen przed (kolejno) KGHM Polska Miedź i PGE Polską Grupą Energetyczną. Czwarte miejsce w rankingu Antal ex aequo zajmują General Electric oraz Grupa Lotos.

Szczegółowe wyniki raportu są dostępne na stronach pracowni Antal.
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI oraz CATI w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. W anonimowym badaniu udział wzięło 4102 specjalistów i menedżerów z całego kraju.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SBSNK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
35,977 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]