Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Dar dla tych, którzy walczyli o powrót do Polski
18 lutego 2020
Strugiem po rekordowe wyniki
12 lutego 2020
Górnicze podsumowanie roku przy muzyce Straussa
10 lutego 2020
Jerzy Markowski nowym prezesem SITG
7 lutego 2020
Pierwszy w Polsce wóz do prac pod napięciem
4 lutego 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 czerwca 2018 Trybuna Górnicza autor: Jacek Madeja
Trzeba wyjaśniać, że lutnia to nie jest gitara
- Wyzwaniem było wyjaśnienie zawiłości górniczych. Na przykład, kiedy mówiliśmy, że rozciągamy lutnię, dostaliśmy sygnał, że w Warszawie myślą, że chodzi o gitarę. Stwierdziliśmy, że musimy nie tylko wyjaśnić, o co chodzi, ale też pokazać zdjęcie lutni - mówią Tomasz Śledź i Artur Dyczko
fot: Jacek Madeja

- Takich akcji w JSW nie było, dlatego zapewnienie spokoju zespołowi, który kierował akcją było kluczowe. Z drugiej strony chodziło również o zaproponowanie takiego przekazu, który przebije się i pokaże całą specyfikę działań. Chcieliśmy uniknąć tego, żeby o naszej akcji, o tym wszystkim, co się działo w kopalni, mówili przede wszystkim komentatorzy w telewizji, którzy przecież nie mogli wiedzieć, co się dzieje na dole - mówią o akcji w Zofiówce wiceprezesi Jastrzębskiej Spółki Węglowej Tomasz Śledź i Artur Dyczko w rozmowie z "Trybuną Górniczą". 

Daniel Ozon, prezes JSW, został uhonorowany przez środowisko dziennikarskie "za komunikację z opinią publiczną" podczas akcji ratunkowej w kopalni Zofiówka. Zgodnie uznano, że współpraca z mediami podczas jednej z najtrudniejszych akcji ratowniczych w polskim górnictwie w ostatnich latach, odznaczała się nową, niespotykaną do tej pory jakością. Szybkość, otwartość i rzetelność przekazywanych informacji od początku były tym, co wyróżniało przekaz z Zofiówki. Przez ponad tydzień prezes JSW wraz pozostałymi członkami zarządu osobiście przekazywali dziennikarzom informacje, praktycznie nie opuszczając terenu zakładu.

Dyplom uznania dziennikarzy na gali konkursu "Silesia Press 2018" odebrali w imieniu szefa JSW wiceprezesi spółki, z którymi rozmawiał Jacek Madeja.

Prezes wraz z wiceprezesem spółki, którzy regularnie, co kilka godzin wychodzą i przekazują dziennikarzom najświeższe informacje dotyczące akcji ratunkowej, to całkowita nowość.
Tomasz Śledź, wiceprezes JSW ds. technicznych: - Na wstępie chcę jeszcze raz podziękować wszystkim mediom i dziennikarzom za wzajemne zrozumienie. Zależało nam na tym, żeby za waszym pośrednictwem ludzie dowiadywali się na gorąco o wszystkich aktualnych sprawach związanych z akcją. Chcieliśmy, żebyście o tym, co się dzieje na dole, dowiadywali się bezpośrednio od nas, a nie z jakiś medialnych spekulacji i plotek. Otwarcie mówiliśmy o coraz to nowych problemach i komplikacjach podczas akcji, co sprawiało, że informacja była wiarygodna. To wszystko spowodowało, że czekaliście na tę informację. Równocześnie nie przeszkadzaliście ratownikom w pracy, a to było dla nas szczególnie ważne. Równie istotną kwestią było to, żeby rodziny górników, o tym jakie są postępy akcji dowiadywały się od nas, a nie z mediów. To im się po prostu należało.

Artur Dyczko, wiceprezes ds. strategii i rozwoju: - Dynamika zdarzeń, zwłaszcza w pierwszych godzinach po katastrofie, była tak duża, że musieliśmy nad tym jakoś zapanować. Kluczowe było, żeby zorganizować poszczególne obszary komunikacji, czyli to jak komunikować się z rodzinami, jak ze sztabem akcji i wreszcie jak poprowadzić kontakt z dziennikarzami. Nadrzędną sprawą była dla nas zasada, żeby dać całkowity spokój szefostwu akcji. To była wybitnie trudna akcja, jedna z najtrudniejszych w polskim górnictwie, co potwierdziły późniejsze rozmowy z ratownikami z KGHM czy PGG. Takich akcji w JSW nie było, dlatego zapewnienie spokoju zespołowi, który kierował akcją było kluczowe. Z drugiej strony chodziło również o zaproponowanie takiego przekazu, który przebije się i pokaże całą specyfikę działań. Chcieliśmy uniknąć tego, żeby o naszej akcji, o tym wszystkim, co się działo w kopalni, mówili przede wszystkim komentatorzy w telewizji, którzy przecież nie mogli wiedzieć, co się dzieje na dole. Tak na początku zaczęło się zresztą dziać. To była sobota wieczorem, kiedy spotkaliśmy się i ustaliliśmy, że albo my przejmiemy kontrolę nad komunikowaniem, albo będziemy narażeni na ciągłe odpowiadanie i dementowanie spekulacji. Stwierdziliśmy, że obserwując to, co robi sztab akcji, musimy w sposób jak najbardziej otwarty, kompetentny i szybki te informacje przekazywać dziennikarzom. Kolejnym wyzwaniem było wyjaśnienie pewnych zawiłości górniczych. Na przykład, kiedy mówiliśmy, że rozciągamy lutnię, dostaliśmy sygnał, że w Warszawie myślą, że chodzi o gitarę. W związku z tym stwierdziliśmy, że musimy nie tylko wyjaśnić, o co chodzi, ale również dać zdjęcie lutni.

Strona 1 z 2
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • górnik 1234 10 czerwca 2018 10:40:50
    Profile Avatar

    'Na każdą rzecz można patrzeć z dwóch stron, jest prawda czasów o których mówimy i prawda ekranu', fajna była ta blokada komentarzy.

  • YURZI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Prezes PGG: Zyskiem podzielimy się z pracownikami
12 lutego 2020
15078
Największa działka w Zabrzu sprzedana
12 lutego 2020
10708
Nie żyje górnik z kopalni Piast-Ziemowit
13 lutego 2020
9901
Tysiące miejsc pracy na szali
15 lutego 2020
9081
Strugiem po cienkiej ścianie
15 lutego 2020
8141
W kopalni PGG wycofano załogę
17 lutego 2020
7683
Strugiem po rekordowe wyniki
12 lutego 2020
6601
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu