PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 kwietnia 2017 10:41 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD 4,349 odsłon

Górnictwo: PGG umacnia pozycję na rynku węgla

Polska Grupa Górnicza koncentruje się obecnie na realizacji zawartych wcześniej kontraktów, które są na bieżąco obsługiwane. Jednocześnie - myśląc o przyszłości - PGG systematycznie modyfikuje także ofertę produktową, tak aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby rynku
fot: Jarosław Galusek/ARC

Polska Grupa Górnicza systematycznie rozbudowuje kanały dystrybucji węgla i poszerza ofertę handlową, tak aby najlepiej zaspokoić potrzeby rynku. Działania te dotyczą nie tylko dużych kontrahentów, którzy są obsługiwani na bieżąco, ale także mniejszych klientów kupujących rocznie kilka ton paliw pochodzących z PGG.

Polska Grupa Górnicza jest nie tylko dominującym podmiotem na polskim rynku węgla energetycznego z około 50 proc. udziałem w rynku, ale także jednym z największych producentów na europejskim rynku paliw stałych. Konsekwencją tak silnej pozycji rynkowej PGG jest stale wzrastający poziom oczekiwań klientów.

- Podejmując to rynkowe wyzwanie wiemy, że wykorzystując nasz potencjał i doświadczenie, potrafimy zaspokoić potrzeby nabywców ze wszystkich segmentów rynku, na których dotąd obecne były PGG i KHW SA – deklaruje Spółka.

Polska Grupa Górnicza koncentruje się obecnie na realizacji zawartych wcześniej kontraktów, które są na bieżąco obsługiwane. Jednocześnie - myśląc o przyszłości - PGG systematycznie modyfikuje także ofertę produktową, tak aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby rynku. Spółka stale poszerza ofertę o dedykowane paliwa węglowe o parametrach zgodnych z rzeczywistymi potrzebami nabywców, jednocześnie kreując nowe produkty handlowe i nowe zachowania nabywców. Przykładem są działania wskazujące na nowoczesne metody efektywnego i proekologicznego wykorzystania węgla. Procesy te dotyczą zarówno użytkowników działających w dużej skali, zużywających znaczne ilości węgla, jak również najmniejszych kupujących rocznie kilka ton paliw.

- Narzędzia i środki oddziaływania są różne zależnie od profilu klientów, ale cel pozostaje ten sam: węgiel jest i może pozostać najtańszym i najbezpieczniejszym wśród paliw – informuje Spółka.

Polska Grupa Górnicza systematycznie doskonali także procesy dystrybucji. Aktualnie krajową sieć licencjonowanych sprzedawców PGG współtworzą 263 firmy funkcjonujące na kilkuset składach. Kluczowym klientom, z którymi współpraca opiera się o bezpośrednie relacje, Spółka oferuje szereg udogodnień spedycyjnych i logistycznych.

- Gotowi jesteśmy dotrzeć z naszymi produktami do każdego klienta, również z wykorzystaniem internetu. Środowisko e-commerce staje się nowym wyzwaniem dla producentów węgla kamiennego. W połowie zeszłego roku, jako pierwszy z producentów uruchomiliśmy sklep internetowy z ekogroszkiem. Teraz planujemy rozszerzenie oferty produktowej dla klientów indywidualnych w tym kanale dystrybucji – mówi Adam Hochuł, wiceprezes zarządu PGG do spraw sprzedaży.

Obecnie nastąpił także istotny wzrost liczby zapytań ofertowych o możliwość realizacji przez PGG dostaw węgla w sezonie grzewczym 2017/2018. To efekt sytuacji na krajowym rynku węgla w minionym sezonie, gdy inni niż polscy dostawcy mieli kłopoty ze wywiązywaniem się z zawartych kontraktów. Zjawisko to nie zaskakuje służb handlowych PGG. Spółka ma świadomość, że część klientów korzystała z niskich cen na rynkach międzynarodowych i rezygnowała z polskiego węgla na rzecz surowca z zagranicy.

- Obecnie, w związku ze wzrostem cen na rynkach międzynarodowych (z poziomu około 60 USD/t do nawet 90 USD/t w III kwartale 2016) i wynikającymi stąd warunkami dostaw węgla importowanego okazuje się, że polski dostawca paliw ma swoją wartość i warto do niego wrócić – informuje PGG.

Pamiętać jednak należy, że produkcja spółek wydobywczych na całym świecie planowana jest z dużym wyprzedzeniem i nie ma prostych możliwości dowolnego sterowania jej poziomem. Niemniej jednak PGG dokłada wszelkich starań, aby na bieżąco zaspokajać potrzeby tradycyjnych, wieloletnich nabywców. Dzieje się tak zarówno za sprawą optymalizacji struktury produkcji, jak i adekwatnej do sytuacji rynkowej aktywności handlowej PGG. Równocześnie planowane i realizowane są przedsięwzięcia mające na celu rozwój frontu wydobywczego pozwalający na osiągnięcie poziomu wydobycia, który w pełni zaspokoi potrzeby rynkowe.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (3) pokaż wszystkie
  • Tim 20 kwietnia 2017 18:31:08
    Profile Avatar

    Pierwszym paliwem, które weszło do sprzedaży poprzez nowoczesne kanały dystrybucji takie jak e-commerce, wielkie powierzchnie, sklep producenta było VARMO produkowane przez Polski Koks SA. Ps. VARMO po kilku miesiącach przerwy wraca na rynek po interwencji sprzedawców.

  • Jarek 20 kwietnia 2017 16:41:43
    Profile Avatar

    Kiedy PGG zrobi porządek z emerytami w byłym KHW. Po co ich tylu pracuje może by ich zastąpić młodszą kadrą.

  • doc 20 kwietnia 2017 12:37:51
    Profile Avatar

    Z przykrością, niestety, jako umiarkowany optymista, muszę stwierdzić, że to zbyt optymistycznie brzmi, aby polegało na prawdzie!?

  • EGXYQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rocznica katastrofy w Czarnobylu. Górnicy mieli uratować świat
26 kwietnia 2024
40,479 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]