PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
3 listopada 2015 15:05 Polska Agencja Prasowa 2,109 odsłon

Transport: Lotos Kolej przewozi ładunki w Niemczech

Lotos Kolej realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią
fot: lotos.pl

Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos SA, uruchomiła transport kolejowy pomiędzy Polską i Niemcami. Przewoźnik ocenia, że "to perspektywiczny rynek". Przygotowania do wejścia na rynek niemiecki trwały kilka lat.

Jak podała spółka w komunikacie we wtorek, "dzięki uruchomieniu przewozów Lotos Kolej wprowadza na rynek kompleksową ofertę obsługi kolejowej dla transportu pomiędzy Polską i Niemcami". Uruchomienie przewozów było możliwe dzięki uzyskaniu w lipcu bieżącego roku przez Lotos Kolej niemieckiego certyfikatu bezpieczeństwa "B" Niemcy.

Cytowany w komunikacie Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej tłumaczy, że "decyzja o wejściu na ten konkurencyjny rynek podyktowana jest przede wszystkim oczekiwaniami klientów spółki".

"Lotos Kolej () zwiększa swoje szanse na konkurowanie z alternatywnym transportem, tj. samochodowym czy morskim" - dodał. Poinformował, że możliwość wejścia na niemiecki rynek przewozów kolejowych spółka analizowała od kilku lat. "Przygotowaliśmy się do tego bardzo dokładnie i dziś możemy cieszyć się z pierwszego uruchomionego pociągu, który dostarczy produkty z Polski bezpośrednio do klienta w Niemczech" - wyjaśnił.

Przewozy na terenie Niemiec będą obsługiwane z wykorzystaniem wielosystemowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX Bombardier, które są w eksploatacji spółki Lotos Kolej.

Lotos Kolej realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią. Spółka planuje również rozpocząć przewozy do stacji granicznej z Litwą i w ten sposób rozwinąć siatkę oferowanych połączeń w korytarzu Wschód - Zachód.

W komunikacie poinformowano, że Zarząd Grupy Lotos SA planuje przeprowadzić ofertę publiczną Lotos Kolej; spółka powinna być gotowa do debiutu w czwartym kwartale 2016 roku. Ostateczny termin oraz sposób upublicznienia Lotos Kolej będzie uzależniony od wyniku szczegółowych analiz oraz sytuacji na rynku kapitałowym. W 2014 r. spółka Lotos Kolej przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton produktów. Udział przewoźnika w polskim rynku (wg pracy przewozowej) wynosi aktualnie prawie 10 proc. Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski i we Frankfurcie nad Odrą.

Grupa Lotos jest drugim co do wielkości w Polsce koncernem naftowym zajmującym się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Grupa ma ponad 30 proc. udział w rynku hurtowym paliw i prawie 10 proc. w rynku sprzedaży detalicznej.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OYWBA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,756 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]