Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Prezes WUG prezesem SITG
16 listopada 2019
Pracownik ruchu Zofiówka triumfuje w konkursie bhp
15 listopada 2019
Pracownik ruchu Halemba wygrywa konkurs Pracuję bezpiecznie
14 listopada 2019
Niezwykle wydajny kombajn już pracuje w Budryku
12 listopada 2019
W Katowicach uczczono Dzień Niepodległości
11 listopada 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 lipca 2014 Polska Agencja Prasowa
Transport: NIK kontroluje spółki z grupy PKP
Kontrola dotyczy także zakupu Pendolino
fot: PKP SA

Najwyższa Izba Kontroli prowadzi kontrolę działalności wszystkich spółek kolejowych z grupy kapitałowej PKP - poinformował rzecznik Izby Paweł Biedziak. Dodał, że kontrola dotyczy także zakupu Pendolino. Raport ma być gotowy w październiku.

Kontrola będzie obejmowała funkcjonowanie kolejowych spółek w latach 2010-2013.

Rzecznik powiedział w czwartek (24 lipca), że w ramach kontroli sprawdzany jest też zakup pociągów Pendolino przez PKP Intercity.

Prezes Izby Krzysztof Kwiatkowski mówił w środę w Sejmie m.in., że "co do wykorzystania tych pociągów na pewno kluczową będzie także rzecz związana z możliwością uzyskania dla zakupionych pociągów homologacji na przejazdy z prędkością do 250 km/h".

Rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska powiedziała, że w ramach prowadzonej kontroli w spółce, Izbie przekazano informacje na temat harmonogramu prac związanych z postępowaniem przetargowym na zakup Pendolino, kosztów inwestycji oraz źródeł jej finansowania, pozyskania środków europejskich na inwestycję oraz linii kolejowych, na których jeździć będą te pociągi.

Dodała, że przetarg na zakup Pendolino był kontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych, który nie stwierdził braku naruszeń w postępowaniu.

Na początku lipca firma Alstom złożyła wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o dopuszczenie do eksploatacji pociągów Pendolino. Dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce Nicolas Halamek informował wtedy, że koncern złożył wniosek o homologację Pendolino z maksymalną prędkością 250 km/h. Wniosek dotyczy zgodności taboru z systemem SHP oraz ERTMS.

- Wniosek jest zgodny z obecnie obowiązującymi przepisami prawa i dostosowany do istniejącej infrastruktury wraz z jej ograniczeniami - mówił.

PKP Intercity zaproponowało Alstomowi dokonanie "dwustopniowej" homologacji pociągów. Miałaby ona polegać na tym, iż polski przewoźnik odebrałby pociągi mogące jeździć z prędkością 250 km/h i współpracować z systemem sygnalizacyjnym ERTMS 1. Koncern później miałby dokonać homologacji pociągów na potrzeby systemu ERTMS 2.

Zgodnie z kontraktem Alstom musi dostarczyć pociągi zgodne z systemem bezpiecznego sterowania ruchem kolejowym ERTMS 2. Składa się on z podsystemu ETCS, który pozwala na przekazywanie sygnałów z semaforów bezpośrednio do kabiny maszynisty i ciągłą kontrolę pracy prowadzącego pojazd. Drugą częścią ERTMS 2 jest cyfrowy system kolejowej komunikacji GSM-R, który używany jest zarówno do komunikacji głosowej dla pracowników kolei, jak i transmisji danych np. z semaforów do lokomotyw. ERTMS 1 różni się od systemu ERTMS 2 tym, że obejmuje jedynie podsystem ETCS, bez podsystemu GSM-R.

Alstom zapewnia, że pociągi Pendolino wyposażone są we wszystkie urządzenia niezbędne do komunikowania się z infrastrukturą przytorową. Zdaniem koncernu, Intercity nie przekazało niezbędnych parametrów, które są konieczne do przeprowadzenia testów na system sterowania ruchu ERTMS 2.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ORLTM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Podziemne skrzyżowanie w Piaście
16 listopada 2019
13427
Kombajn olbrzym pracuje w Zofiówce
19 listopada 2019
12925
Górniczy związkowcy stracą możliwość nacisku
13 listopada 2019
10779
Związkowcy piszą do premiera w sprawie kopalni Taurona Wydobycie
14 listopada 2019
8741
Pracownik ruchu Halemba wygrywa konkurs Pracuję bezpiecznie
14 listopada 2019
7681
Nie ma planów zamykania kopalń
18 listopada 2019
7099
W koszmarnym wypadku zginęło 30 osób, większość górnicy
15 listopada 2019
5341
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu