Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Węglokoks Energia: kogeneracja sprawdza się w Brzeszczach
18 lutego 2019
Zabrze: to dziennikarze zamykają sezon barbórkowy
17 lutego 2019
Kowary: nowy właściciel kopalni uranu
17 lutego 2019
Górnictwo: trzy reaktory Barbary
15 lutego 2019
Śląsk: przed nami cztery wyjątkowe lata
11 lutego 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 czerwca 2013 Trybuna Górnicza autor: Witold Gałązka
Nie wystarczy wydobyć węgiel
Węgiel - jak każdy produkt - musi mieć swoją dobrą markę, a nasz ją posiada - podkreśla Mariusz Korzeniowski.
fot: Witold Gałązka

Rozmowa z MARIUSZEM KORZENIOWSKIM, wiceprezesem KHW ds. handlowo-rynkowych

Sprzedać dziś opłacalnie węgiel to podobno cud. Jak się to Panu udaje?
To efekt pracy całego zespołu. W dzisiejszych uwarunkowaniach rynkowych niewątpliwie jest to trudne zadanie, ale ujmując problem historycznie nigdy nie było tak, aby węgiel sprzedawał się bez problemowo.
Jak każdy produkt, musi on mieć swoją dobrą markę, którą cechują wysokie parametry jakościowe (m.in. wysoka wartość opałowa, niska zawartość siarki i popiołu). Analizując ograniczenia emisji wynikające z pakietu klimatycznego, jakość węgla ma ogromne znaczenie.

Nie boi się Pan, że top quality nie wystarczy, gdy import będzie śmiesznie tani?
Wszystko zależy od popytu i polityki cenowej . Nasz rynek jest specyficzny, ponieważ z węgla kamiennego i brunatnego produkujemy 87 proc. energii. Ok. 70 proc. naszych głównych odbiorców stanowią zawodowi producenci energii, od wielu lat zainteresowani kontraktami z KHW. Staramy się tak kształtować cenę, żeby wyznaczyć ją między kosztami producenta, a górnym poziomem parytetu importowego. Jeżeli cena mieści się w tych granicach, to znaczy, że jesteśmy konkurencyjni w stosunku do importu.

Czy łatwo utrzymać cenę w takich widełkach?
To poważny problem. Historycznie ceny węgla spadały i rosły a dziś węgiel znowu potaniał. U nas średnio o kilka procent w stosunku do 2012 r. Ale poza Polską różnice są większe. W portach ARA na początku 2011 r. tona kosztowała 125 dol. a obecnie 78 dol.! Niewątpliwie węgiel z importu jest zagrożeniem. W ostatnich latach energetyka pokrywała nim lukę powstałą między jej zapotrzebowaniem, a krajowym wydobyciem. Ponieważ ceny spadają, musimy dążyć do optymalnego poziomu wydobycia, zwiększenia wydajności i efektywnej polityki kosztowej. Duże znaczenie ma też dla nas renta geograficzna, gdyż koszty transportu są spore. Między Gdańskiem a Katowicami cena węgla wzrasta do 20 proc.

Jak w KHW dba się o markę wyśmienitego węgla?
Przez lata budowaliśmy markę naszego węgla, promujemy ją konsekwentnie od momentu powstania KHW. Od 1995 r. tworzyliśmy autoryzowaną sieć sprzedaży. Odbiorcom węgla opałowego zależało na kupowaniu w KHW, bo lokalni odbiorcy chcą produktu dobrej jakości. Dlatego składy węglowe są oznakowane logo KHW, węgiel posiada certyfikaty, a klient może sprawdzić jego jakość.

Czy w składach w Polsce bardziej znana jest marka KHW czy poszczególnych kopalń

Strona
1
2
3
4
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • BRMGP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Górnictwo: mistrzowie rabowania sekcji
13 lutego 2019
6249
Górnictwo: złodzieje miedzi ofiarami wybuchu w kopalni
14 lutego 2019
5237
PGG Magazyn: zyski większe, niż zakładano
14 lutego 2019
4353
Górnictwo: zarząd PGG jest zadowolony z ubiegłego roku
19 lutego 2019
4268
Energia: liderzy Wiosny o likwidacji kopalń mówili w Katowicach
13 lutego 2019
3510
Górnictwo: było o krok od tragedii
18 lutego 2019
3301
Górnictwo: połowa koncesji skończy się w ciągu dwóch lat
18 lutego 2019
3166
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu