REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 lipca 2015 06:11 Polska Agencja Prasowa 1,893 odsłon

Tramwaje Śląskie: zmierzają do końca projektu za 850 mln zł

Remonty torowisk odbywają się w ramach drugiego etapu projektu Tramwajów Śląskich pod nazwą "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą"
fot: Andrzej Bęben/ARC

Należąca do 12 samorządów aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie kończy już znaczną część prac w ramach drugiego etapu unijnego projektu modernizacji infrastruktury w regionie wartego łącznie ok. 850 mln zł.

Jak poinformowała spółka, od poniedziałku (27 lipca) tramwaje pojawią się na nowych odcinkach torów w Świętochłowicach, a w Chorzowie do istniejącego układu torowego podpinane będą nowe tory powstającego centrum przesiadkowego na rynku. Nadal trwają prace w ścisłym centrum Sosnowca; najprawdopodobniej jako jedne z ostatnich zakończą się - z końcem września - roboty na ulicach Zabrza.

W Świętochłowicach wykonawca modernizacji torowiska wzdłuż ul. Bytomskiej zakończył już przebudowę kluczowego skrzyżowania w dzielnicy Piaśniki i tak zorganizował prace torowe, by od poniedziałku można było wznowić ruch tramwajów. Do zakończenia tego kontraktu pozostaną prace przy peronach na jednym z przystanków oraz drobne prace sieciowe, wykończeniowe i porządkowe.

Od października ub. roku trwała tam modernizacja torowiska liczącego ok. 1,8 km odcinka torów linii nr 7, łączącej Katowice z Bytomiem. To odcinek przylegający do odbudowanego wcześniej fragmentu linii nr 7 z Łagiewnik do centrum Bytomia i kończący się w rejonie ważnego skrzyżowania ulic Bytomskiej i Chorzowskiej. Przecinają się tam tory dwóch linii - nr 7 z Bytomia do Katowic i nr 11 z Katowic do Rudy Śląskiej. Skrzyżowanie to wspólnie wyremontowały tramwaje i gmina.

W Chorzowie praktycznie powstał już nowy układ torów na tamtejszym rynku; od poniedziałku ma być on podłączany do istniejących linii. Jest on częścią budowy przy wschodniej pierzei rynku zintegrowanego przystanku autobusowo-tramwajowego. Mają się tam spotkać wszystkie przejeżdżające przez chorzowski rynek i jego okolice linie tramwajowe (obecnie 10) i autobusowe (obecnie ok. 20). Budowa docelowego układu torów umożliwi np. miastu prace drogowe.

Prace nadal trwają też na terenie Sosnowca. Obejmują torowiska wzdłuż głównych ulic, m.in. 3 Maja i Sienkiewicza. W piątek miasto podało, że na kluczowym skrzyżowaniu ulic 3 Maja i Piłsudskiego roboty (wiążące się z utrudnieniami dla kierowców) potrwają jeszcze tydzień - o tydzień dłużej niż planowano. Powodem jest płytsze niż się spodziewano położenie przejścia podziemnego i konieczność związanych z tym dodatkowych robót. Zakończenie remontu zakładane jest tam na koniec sierpnia br.

Do końca września potrwać ma natomiast rozpoczęta w minionym tygodniu przebudowa torowisk wzdłuż odcinków kilku głównych ulic w Zabrzu. Jedna część robót obejmuje ulice Lutra, Brysza i część Wolności w centrum miasta, druga - odcinek ul. Bytomskiej w dzielnicy Biskupice. Łącznie wymienionych ma tam zostać prawie 3,5 km pojedynczych torów.

Do końca sierpnia ma też jeszcze potrwać remont znacznego odcinka ul. Wolności w Chorzowie (Tramwaje Śląskie z częścią torową odpowiadają tam za część większego przedsięwzięcia miasta związanego też m.in. z kanalizacją). W podobnym terminie powinny zakończyć się prace w rejonie chorzowskiej zajezdni tramwajowej.

Wszystkie te remonty torowisk odbywają się w ramach drugiego etapu projektu Tramwajów Śląskich pod nazwą "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Współfinansuje go Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Pierwotny etap przedsięwzięcia objął m.in. remonty 48 km torów, zakup 30 nowych tramwajów i modernizację 75 starych wozów. Dzięki temu, że w przetargach uzyskano ceny niższe od zakładanych, projekt rozszerzono o drugi etap. To m.in. modernizacja kolejnych 15 km torowisk, zakup 12 nowych dwukierunkowych tramwajów z częściowo niską podłogą i modernizacja układów sterowania ruchem. Wartość brutto obu etapów to 851,47 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LOZLV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kwalifikacje górnicze po nowemu
8 maja 2024
18,088 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]