PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
23 lipca 2015 06:15 Polska Agencja Prasowa 1,044 odsłon

TVP: 144,4 mln zł zysku w I półroczu

Wśród działań obniżających koszty działania publicznej telewizji, podano m.in.: uporządkowanie relacji z producentami zewnętrznymi programów telewizyjnych, co doprowadziło do poprawy ich efektywności ekonomicznej
fot: Andrzej Bęben/ARC

Telewizja Polska zanotowała w I półroczu 2015 r. dodatni wynik finansowy w wysokości 144,4 mln zł - o 28 mln zł więcej rok do roku - podało Centrum Informacji TVP. Zysk został wypracowany mimo mniejszych o 19,9 mln zł rdr. wpływów z abonamentu.

"Przychody abonamentowe po 6 miesiącach 2015 r. wyniosły 277,6 mln zł i były niestety niższe w stosunku do planu, a także niższe o 19,9 mln zł w stosunku do I półrocza 2014 roku. Spadek przychodów abonamentowych jest wynikiem braku kompleksowego uregulowania systemu finansowania mediów publicznych, ale także konsekwencją decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o obniżeniu udziału TVP w podziale środków abonamentowych w 2015 r." - czytamy w środowym (22 lipca) komunikacie.

Mimo przekazania TVP mniejszej kwoty z tytułu abonamentu niż przed rokiem, jak podało Centrum Informacji TVP, spółce udało się jednak wypracować dodatni wynik finansowy w wysokości 144,4 mln zł - o 28,2 mln zł większy od uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak dodano, jest to zasługa głównie dobrych wyników sprzedażowych TVP, a także ciągłego obniżania kosztów działania spółki, które w I połowie 2015 r. wyniosły 723,5 mln zł i były niższe od zaplanowanych.

Wśród działań obniżających koszty działania publicznej telewizji, podano m.in.: uporządkowanie relacji z producentami zewnętrznymi programów telewizyjnych, co doprowadziło do poprawy ich efektywności ekonomicznej; zakończenie renegocjacji umów z najważniejszymi organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi (OZZ), sprzedaż zbędnych nieruchomości, a także większą od zakładanej redukcję etatów. Od początku br. spółce ubyły 84 etaty, natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy - 532.

W omawianym okresie, przychody reklamowe Telewizji Polskiej chociaż większe od zaplanowanych o ponad 12 mln zł, spadły w porównaniu z pierwszą połówką ub. roku o 19,3 mln zł. Jak tłumaczy CI TVP, spadek ten wynika z braku przyciągających telewidzów imprez sportowych, takich jak zeszłoroczne Igrzyska Olimpijskie w Soczi i Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Brazylii.

Przełożyło się to również na zmniejszenie o 0,6 p.p. udziału TVP w rynku, który wyniósł 31,6 proc. Mimo to, jak informuje CI TVP, spółka nadal utrzymuje znaczną przewagę nad konkurencją. "Utrzymywana jest ogromna przewaga TVP nad komercyjnymi konkurentami: udziały kanałów TVP były w I półroczu br. o ponad 11,6 p.p. wyższe od udziałów grupy TVN i 9,8 p.p. od grupy Polsat, tj. były większe o blisko 60 proc. od udziałów kanałów grupy TVN i blisko 45 proc. od udziałów Polsatu" - czytamy w komunikacie.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MSBNP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rocznica katastrofy w Czarnobylu. Górnicy mieli uratować świat
26 kwietnia 2024
41,112 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]