PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 lutego 2014 15:52 Polska Agencja Prasowa 2,562 odsłon

Warszawa: od 9 marca remont mostu średnicowego

9 marca kolejarze zaczną remont części warszawskiego mostu średnicowego - poinformowała w czwartek, 13 lutego, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Remontowane będą tory linii dalekobieżnej, więc utrudnienia w ruchu będą dotyczyć głównie pociągów międzywojewódzkich.

Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej, oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, obsługujące ruch aglomeracyjny. W zeszłym roku zostały one wyremontowane, teraz przyszła kolej na remont torów dalekobieżnych. Prace mają się zakończyć do 15 czerwca.

Podczas remontu będzie obowiązywała zmieniona organizacja ruchu pociągów. Od 9 marca do 26 kwietnia wykonawca zamknie jeden tor z Warszawy Wschodniej do Warszawy Centralnej, a później drugi. - To duże wyzwanie dla PKP PLK, opracowaliśmy taką organizację ruchu, by utrudnienia były jak najmniej uciążliwe dla pasażerów - powiedział w czwartek dziennikarzom dyrektor centrum zarządzania ruchem kolejowym w PKP PLK Ireneusz Kluczyk.

W efekcie zmian w ruchu pociągi wjeżdżające do Warszawy z zachodu pojadą omijając Warszawę Zachodnią i Warszawę Centralną, bezpośrednio do dworca gdańskiego. Pociągi jadące dalej na wschód - do Olsztyna, Białegostoku, Terespola i Białegostoku - nie będą jechać przez dworzec Wschodni. Wyjątkiem są pociągi poranne z Łodzi, które skończą bieg na dworcu Centralnym, lub Warszawie Śródmieście.

Wszystkie pociągi wyjeżdżające ze stolicy na zachód, czyli te do Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Bydgoszczy i Trójmiasta przez Bydgoszcz, będą kursować przez linię średnicową dalekobieżną, tzn. z postojami na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia.

Pociągi międzynarodowe odjeżdżające z Warszawy, będą kursowały przez Warszawę Centralną. Nocne pociągi międzynarodowe odjeżdżające na wschód pojadą po torach podmiejskiej linii średnicowej.

Pociągi SKM na Lotnisko Chopina będą kursowały do stacji Warszawa Centralna. W relacji do i z Wieliszewa będą kursowały tylko do stacji Warszawa Wschodnia z wyłączeniem porannego szczytu między godzinami piątą z ósmą - wówczas zostaną skierowane na stację Warszawa Gdańska. Pociągi Kolei Mazowieckich do Modlina i z powrotem będą kursowały tylko do stacji Warszawa Wschodnia.

Jak poinformowała w czwartek Anna Lenarczyk odpowiedzialna w PKP Intercity za siatkę połączeń, zmiany dotyczą 40 pociągów przewoźnika, które pojadą przez Warszawę Gdańską. Oznacza to, że z Dworca Gdańskiego będzie korzystać około siedem tysięcy pasażerów dziennie więcej niż obecnie. By ułatwić im przesiadki PKP Intercity porozumiało się z ZTM i Kolejami Mazowieckimi co do wzajemnego uznawania biletów. Pasażerowie PKP Intercity będą więc mogli przejechać z dworca Gdańskiego na Centralny metrem lub tramwajem, a z pociągów Kolei Mazowieckich będą mogli korzystać na terenie całej Warszawy.

Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Most jest jednocześnie bardzo wyeksploatowany i bardzo ważny dla ruchu aglomeracyjnego w stolicy. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów. Prace remontowe będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów, 16 metrów nad poziomem wody.

Ta część remontu pochłonie 3,2 mln zł. W zeszłym roku kolejarze wydali na remont części podmiejskiej około 4,8 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • XVTQR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Fedrują dwiema ścianami, wybieg kolejnej jest wydłużany
3 maja 2024
15,486 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]