Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo będzie z nami zawsze
18 września 2020
Górnicy w Czechach obchodzili swoje święto
7 września 2020
Sytuacja górnictwa nie jest łatwa
4 września 2020
Solidarność to drugie imię Polski
3 września 2020
Śląskie stawia na elektromobilność
3 września 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 grudnia 2011 : : autor: Kaj - nettg.pl

Transport: nowa koncepcja ruchu pociągów od DB Schenker

DB Schenker Rail Polska przejmuje obsługę pociągu na granicy we Frankfurcie nad Odrą i prowadzi go na polskim odcinku trasy przewozu, aż do terminala w Gądkach
fot: DB Schenker

DB Schenker Rail, jeden z liderów przewozów węgla w Polsce, zainaugurował transporty pomiędzy portami w Hamburgu i Bremerhaven a Polską z jednego źródła - informuje biuro DB Schenker w Zabrzu.

Wspólnie z firmą Polzug Intermodal, będącą liderem na rynku transportu intermodalnego między Europą Zachodnią a Polską, DB Schenker Rail opracował koncepcję wahadłowego ruchu pociągów

- To kolejny przykład wspólnych przedsięwzięć realizowanych w ramach europejskiej sieci kolejowej DB Schenker Rail. Liczymy na to, że nowo opracowany system umożliwi skrócenie czasu przejazdu i zwiększy niezawodność naszych usług- przyznaje Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.

W całym procesie ważną rolę odgrywa terminal Polzugu zlokalizowany w Gądkach, około 20 km na południowy wschód od Poznania. Pociągi z Niemiec przejadą przez terminal bez konieczności rozpinania wagonów. Zamiast tego realizowane będą przeładunki kontenerów na podstawione pociągi PKP Cargo, które następnie trafią do najważniejszych polskich ośrodków gospodarczych.

Do realizacji tych transportów wykorzystanych zostanie pięć lokomotyw wielosystemowych, które dopuszczone są do ruchu zarówno po stronie niemieckiej, jak i polskiej. DB Schenker Rail Polska przejmuje obsługę pociągu na granicy we Frankfurcie nad Odrą i prowadzi go na polskim odcinku trasy przewozu, aż do terminala w Gądkach.

- Nowa koncepcja produkcji stanowi ważny krok w rozwoju naszych transportów kontenerowych. Dzięki dobrze zorganizowanemu systemowi regularnych połączeń doskonale zazębiają się nasze możliwości przeładunkowe z optymalnym wykorzystaniem środków trakcyjnych. Upatrujemy w nim możliwości rozwoju konkurencyjnej oferty przewozów w transporcie kombinowanym - wyjaśnia Walter Schultze-Freyberg, prezes zarządu Polzug Intermodal.

DB Schenker Rail od 1991 roku realizuje przewozy kontenerów z Hamburga i Bremerhaven do stacji rozrządowej w Poznaniu Franowie. Do tej pory pociągi były przejmowane na granicy we Frankfurcie nad Odrą i obsługiwane na odcinku polskim przez PKP Cargo. W Poznaniu Franowie wagony rozrządzano, a następnie dołączano do pociągów zmierzających w kierunku w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MWRXK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nie poproszą o zakończenie protestu, chcą szybkiego porozumienia
22 września 2020
7475
Redukcja etatów rozpoczęta
23 września 2020
7170
Górnicy będą mieli gwarancję pracy do emerytury
25 września 2020
6876
Coraz więcej górników protestuje pod ziemią
22 września 2020
6055
Zaczęło się? PGG nie potwierdza, związkowcy tak
21 września 2020
5731
Strajk pod ziemią to najtrudniejsza forma protestu
21 września 2020
4884
Negocjacje przerwane. Jeden z protestujących zasłabł
23 września 2020
4875
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu