Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Firma z Katowic przygotuje wystawę poświęconą pacyfikacji kopalni
18 stycznia 2021
Rehabilitacja po COVID-19 w Uzdrowisku Świeradów
13 stycznia 2021
Górnicy oddają krew i osocze
28 grudnia 2020
Nowa inwestycja w PGG działa pełną parą
28 grudnia 2020
W Betlejem za dni Heroda
24 grudnia 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 grudnia 2020 Portal gospodarka i ludzie autor: Janusz Mincewicz

Dywersyfikacja jest celem strategicznym PKP LHS

- Nasze pociągi kontenerowe z Chin już teraz są znacznie szybsze od transportu morskiego i wielokrotnie tańsze od spedycji lotniczej - stwierdza prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb
fot: Materiały prasowe

 - Przygotowujemy się do rozpoczęcia stałych przewozów towarów z Polski do Chin, co z pewnością umocni pozycję linii LHS jako ważnego ogniwa Nowego Jedwabnego Szlaku - mówi prezes PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa ZBIGNIEW TRACICHLEB. 

W końcu tego roku minie 41 lat, odkąd 400-kilometrowa linia LHS została oddana do użytku, by przewozić rudę żelaza, bez konieczności przeładunku na granicy, z ukraińskiego Krzywego Rogu do Huty Katowice.
W ub.r. obchodziliśmy 40-lecie linii LHS, w tym roku przypada 20-lecie Spółki PKP LHS. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że staliśmy się firmą z nowoczesnym, automatycznym sterowaniem, zmodernizowanym taborem i infrastrukturą. Od kiedy rozpoczęliśmy działalność, pracujemy nad tym, żeby zróżnicować strukturę przewozów i ładunków. Dokładamy starań, żeby wprowadzić nowe grupy towarów. Spółka corocznie notuje przewozy w wysokości 10 mln t. Stale dywersyfikujemy strukturę – wzrastają przewozy węgla kamiennego, cementu, wapna, wyrobów metalowych, a także produktów rolnych, artykułów spożywczych i pasz. Od 2001 r. nasza praca przewozowa wzrosła ponad dwukrotnie, a udział rudy żelaza spadł z 82 proc. do poniżej 50 proc. W 2019 r. uruchomiliśmy przewozy intermodalne z Chin do Sławkowa. To efekt kilkuletniej pracy, z której teraz korzystamy i możemy rozszerzać ofertę transportową oraz logistyczną o kolejne produkty intermodalne.

Jednym z ważniejszych ładunków jest węgiel. Jaki jest jego udział w przewozach?
Linia szerokotorowa jest wykorzystywana do importu i eksportu węgla, który przewozimy w obu kierunkach, na różnych odcinkach LHS, w zależności od zleceń przewozowych klientów. Ubiegłoroczny udział węgla w przewozach wyniósł 13,31 proc.

LHS to najdalej na zachód Europy wysunięta linia szerokotorowa. Jakie to ma znaczenie dla gospodarki Śląska i Zagłębia?
Obserwujemy, że wiele firm opiera swój łańcuch logistyczny i działalność o linię szerokotorową. Sławków jest najdalej na Zachód wysuniętym punktem przeładunkowym na linii szerokotorowej w Europie Środkowej, posiada rozwiniętą infrastrukturę i dogodne skomunikowanie z siecią drogową i kolejową. To właśnie Sławków był kluczowym czynnikiem decyzyjnym w rozmowach z chińskimi partnerami ws. uruchamiania pociągów intermodalnych Chiny - Polska. Już teraz stał się on hubem wykorzystywanym do przeładunku materiałów do Niemiec czy Włoch. Aż 70 proc. ładunków przewożonych przez PKP LHS przechodzi przez stację Sławków LHS, dlatego regularnie inwestujemy w infrastrukturę, zwiększając możliwości spedycyjne dla klientów.

Czy przewozy intermodalne z Dalekiego Wschodu do Sławkowa to dobra alternatywa dla przewozów dla hutnictwa, które przeżywa kryzys?
Dywersyfikacja jest naszym celem strategicznym i potrafimy sobie z tym radzić. Dowodem na to jest fakt, że zarządzając 2 proc. krajowej sieci kolejowej wykonujemy ponad 6 proc. pracy przewozowej. Przyszłością transportu jest oczywiście transport intermodalny. Nasze pociągi kontenerowe z Chin już teraz są znacznie szybsze od transportu morskiego i wielokrotnie tańsze od spedycji lotniczej. Od początku roku, kiedy uruchomiliśmy pierwszy transport z Xi’an do Sławkowa, liczba pociągów wzrosła do pięciu-sześciu miesięcznie, a czas przewozu wynosi 12 dni. W listopadzie, poza regularnymi przewozami z miasta Xi’an, do stacji Sławków LHS przybył pierwszy pociąg z Chongqing. Przygotowujemy się również do rozpoczęcia stałych przewozów towarów z Polski do Chin, co z pewnością umocni pozycję linii LHS jako ważnego ogniwa Nowego Jedwabnego Szlaku.

Strona 1 z 2
1
2

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UCFDT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnik dostanie odprawę
15 stycznia 2021
17263
Tak wygląda projekt umowy. Związkowcy chcą 120 tys. zł odprawy
19 stycznia 2021
14538
Jedyne daty zamknięcia kopalń to te z porozumienia
13 stycznia 2021
13654
Górnicy otrzymają odprawy, ich wysokość będzie tematem rozmów
14 stycznia 2021
8610
Brutalna prawda o górniczej rzeczywistości
13 stycznia 2021
6854
Co zawiera związkowy projekt umowy społecznej dla górnictwa?
18 stycznia 2021
4716
Związkowcy z Silesii piszą do ministra
18 stycznia 2021
4443
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu