PERN poszukuje dostawcy rur i elementów orurowania do budowy drugiej nitki rewersyjnego ropociągu Odcinka Pomorskiego na trasie Płock-Gdańsk. Spółka ogłosiła właśnie przetarg w tej sprawie. Jak podała w ogłoszeniu, oferty w postępowaniu można tam składać do 14 grudnia.
Odcinek Pomorski rurociągu PERN o długości ok. 240 km umożliwia transport ropy naftowej na trasie z bazy magazynowej w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem do bazy magazynowej w Gdańsku - oba obiekty należą do spółki - oraz rewersyjnie, w kierunku przeciwnym, co pozwala z kolei na transport surowca dostarczanego do Polski drogą morską. Planowana budowa drugiej nitki tej magistrali to część realizowanego w spółce strategicznego Programu Megainwestycji.
"PERN ogłosił postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest realizacja zakupu obejmującego dostarczenie rur i elementów orurowania na potrzeby realizacji budowy rewersyjnego rurociągu ropy naftowej na odcinku Płock-Gdańsk" - oznajmiła we wtorek, 17 listopada, spółka. Jak wyjaśnił PERN, "przedmiotem zakupu jest dostarczenie fabrycznie nowych rur przewodowych, rur osłonowych i łuków giętych indukcyjnie, ich magazynowanie, załadunek, transport oraz rozładunek na placach budowy lub placach składowych wykonawcy robót budowlanych".
PERN zaznaczył, że budowa drugiej, rewersyjnej nitki Odcinka Pomorskiego "to kluczowe przedsięwzięcie z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju". "Celem jest stworzenie dodatkowej infrastruktury, która zwiększy bezpieczeństwo tłoczeń i stanie się zabezpieczeniem dla transportu ropy naftowej" - podkreśliła spółka. Wspomniała jednocześnie, iż budowa nowego ropociągu na trasie Płock-Gdańsk to przedsięwzięcie realizowane w oparciu o ustawę z 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym.
W grudniu 2019 r. PERN informował, że rozstrzygnął przetarg i uzyskał wymagane zgody organów korporacyjnych na zawarcie umowy z ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla drugiej nitki rewersyjnego ropociągu Odcinka Pomorskiego na trasie Płock-Gdańsk. "Wstępnie zakłada się zakończenie etapu prac przygotowawczych pod koniec 2021 r. oraz rozpoczęcie fazy realizacji inwestycji" - zapowiedziała wówczas spółka.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.