PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 października 2020 12:00 Portal gospodarka i ludzie autor: TRz 2,758 odsłon

Obwodnica Bytomia śladem kopalnianej bocznicy

Wiadukt w ciągu ul. Zabrzańskiej nad dawną bocznicą kolejową KWK Szombierki. Tędy przebiegać ma w przyszłości Bytomska Centralna Trasa Północ-Południe
fot: Tomasz Rzeczycki

Teren dawnej bocznicy kolejowej Kopalni Węgla Kamiennego Szombierki od dwóch dekad zarasta samosiejkami. Niewiele krócej trwają starania, by poprowadzić tamtędy Bytomską Centralną Trasę Północ-Południe. Niestety, dotąd bez skutku.

Dzięki planowanej trasie kierowcy jadący z północy drogą krajową nr 11 Kołobrzeg - Bytom mogliby omijać zatłoczone śródmieście, udając się w kierunku na Świętochłowice czy Chorzów. Planowana trasa miałaby mieć status drogi wojewódzkiej i długość 6,6 km. Północny początek trasy przewidziano w pobliżu skrzyżowania ul. Strzelców Bytomskich z ul. Odrzańską. Stamtąd wytyczono ją w kierunku KWK Centrum, którą omijałaby od zachodu. Dalej trasa ma prowadzić obok Elektrociepłowni Szombierki i po południowej stronie linii kolejowej Bytom - Wrocław. Na południowy zachód od stacji PKP Bytom trasa zaprojektowana została śladem dawnej bocznicy kolejowej KWK Szombierki, poniżej wieży szybu Krystyna i dalej trasą przedwojennej linii kolejowej łączącej Bytom z Chorzowem Starym. Na północ od dzielnicy Łagiewniki projektowana trasa kończy się, łącząc z ul. Łagiewnicką.

- Projekt Bytomskiej Centralnej Trasy Północ-Południe jest niezwykle istotny z punktu widzenia rozwoju gospodarczego całej konurbacji śląskiej, dlatego też miasto od wielu lat prowadzi starania dotyczące pozyskania dofinansowania na przedmiotową inwestycję. Budowa Bytomskiej Centralnej Trasy Północ-Południe jest inwestycją w pełni przygotowaną do realizacji. W roku 2016 miasto złożyło wniosek o dofinansowanie w wysokości 146 987 424 zł dla realizacji projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Całkowitą wartość projektu oszacowano na 297 500 000 zł, niestety nie uzyskał on akceptacji. W kwietniu w związku z uruchomieniem filara Tarczy Antykryzysowej miasto podjęło starania, by przedmiotową inwestycję sfinansować ze środków m.in. z Funduszu Inwestycji Publicznych oraz kilku innych źródeł. Niestety, jak do tej pory - bez rezultatu. Starania, by uzyskać dofinansowanie dla budowy Bytomskiej Centralnej Trasy Północ-Południe, będą w dalszym ciągu podejmowane – także w oparciu o przygotowany przez miasto program działań na rzecz sprawiedliwej transformacji przemysłu ciężkiego w Bytomiu, w ramach Coal Regions in Transition i Funduszu Sprawiedliwej Transformacji - opisuje Tomasz Sanecki z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Obecnie Bytom posiada tylko zachodnią obwodnicę śródmieścia. Taką funkcję pełni droga, będąca przedłużeniem drogi krajowej nr 88 z Miechowic w stronę Piekar Śląskich.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TSNAE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
35,884 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]