PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 maja 2020 09:57 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD 2,044 odsłon

Kultura: PGE wspiera polskie filharmonie

- PGE jest mecenasem polskiej kultury i jest to ważny element nie tylko naszej marketingowej aktywności, ale promowanego w Grupie PGE systemu wartości - mówi prezes PGE Wojciech Dąbrowski
fot: PGE

PGE Polska Grupa Energetyczna kontynuuje współpracę z filharmoniami w całej Polsce. Grupa utrzymała zaangażowanie finansowe w mecenat nad instytucjami kultury i współpracuje z nimi nad wypracowaniem jak najlepszych rozwiązań w trudnym okresie pandemii, m.in. wspólnie organizując muzyczne wydarzenia online - poinformowały portal netTG.pl służby prasowe PGE. 

W wyniku sytuacji spowodowanej koronawirusem filharmonie musiały zrezygnować z tradycyjnej formy działalności. Wiele z nich przeniosło swoją działalność do Internetu. PGE, mecenas polskich filharmonii, współpracuje z nimi wykorzystując kanały online. 18 maja w Internecie ruszyła akcja „Posłuchaj energii Miasta”, którą realizują filharmonie przy wsparciu PGE. Przez kolejne dwa tygodnie, każdego dnia jedna z filharmonii objętych mecenatem PGE będzie opowiadała historię swojego miasta. W akcji udział biorą m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Bałtycka w Gdańsku, Filharmonia w Krakowie, Narodowe Forum muzyki we Wrocławiu oraz Toruńska Orkiestra Symfoniczna.

Projekt „Posłuchaj energii Miasta” to propozycja zajęć edukacyjnych online skierowana do najmłodszych melomanów. Ma on na celu rozszerzenie dziecięcej edukacji muzycznej w czasie kwarantanny, jak również promocję polskich miast poprzez wprowadzenie motywu opowieści o mieście.

- PGE jest mecenasem polskiej kultury i jest to ważny element nie tylko naszej marketingowej aktywności, ale promowanego w Grupie PGE systemu wartości. W trudnym czasie pandemii znaleźliśmy wspólnie z filharmoniami rozwiązania, które pozwalają nam realizować projekty, wykorzystując w tym celu wszystkie dostępne kanały online – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

– Dzięki zaangażowaniu w akcję „Posłuchaj energii Miasta” nie tylko udało nam się wesprzeć polskie instytucje kultury, ale także zachęcić do korzystania z bogatej oferty turystycznej na terenie Polski - dodaje. 

Dodatkowo, PGE Energia Ciepła, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, wspólnie z filharmoniami włączyła się w kwietniu br. w ogólnokrajową akcję #zostańwdomu. W ramach akcji, muzycy z filharmonii, które wspiera PGE, nagrali film, podczas którego wykonują w swoich domach utwór „Wiosna” Antonio Vivaldiego. Celem projektu było zachęcenie do korzystania z internetowych propozycji muzycznych oferowanych przez filharmonie w Polsce i tym samym wsparcie ich działalności w tym trudnym czasie.

Grupa angażuje się w mecenat kultury wysokiej, pozostając jednym z największych mecenasów kultury w kraju. PGE Polska Grupa Energetyczna wspiera Filharmonię Narodową w Warszawie i od 2012 r. nosi honorowy tytuł Mecenasa Roku. W ramach mecenatu PGE wspiera koncerty i muzyczną edukację najmłodszych. Od 2016 r. PGE współpracuje z Filharmonią Narodową przy autorskim, edukacyjnym programie „Poranki i Popołudnia dla Małych Melomanów”. Projekt ten jest skierowany do najmłodszych słuchaczy i ma na celu wprowadzenie ich w świat muzyki. Od 2016 r. odbyły się łącznie 54 koncerty przy współpracy PGE, w których wzięło udział ponad 27 tys. dzieci wraz z rodzicami.

PGE Energia Ciepła, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, wspiera Polską Filharmonię Bałtycką w Gdańsku, Filharmonię im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu. Spółka potwierdziła  kontynuowanie  współpracy z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną oraz Filharmonią Zielonogórską im. Tadeusza Bairda, jak również ma plan współpracy z filharmoniami w kolejnych miastach, w których posiada swoje elektrociepłownie. Są wśród nich Rzeszów, Kielce, Lublin i Gorzów.

Koncerty w filharmoniach od zawsze cieszą się dużą popularnością wśród słuchaczy. W  sezonie artystycznym 2019/2020 w wydarzeniach muzycznych w filharmoniach pod patronatem Grupy PGE wzięło udział blisko 400 tys. słuchaczy. Grupa patronuje najważniejszym wydarzeniom muzycznym sezonu, takim jak koncerty inaugurujące, koncerty bożonarodzeniowe czy sylwestrowo-noworoczne.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • XLOBL
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,460 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]