PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
15 lutego 2020 12:00 Trybuna Górnicza : : autor: Maciej Dorosiński 1,372 odsłon

Polska Grupa Górnicza zwiększa nakłady, aby zadbać o zdrowie i życie pracowników

Górniczy fach wymaga stosowania odpowiedniej odzieży ochronnej i środków ochrony indywidualnej. W sumie w roku 2019 na ten cel PGG wydatkowała ponad 40 mln zł
fot: Maciej Dorosiński

Bezpieczeństwo pracy to kluczowy obszar w działalności spółek wydobywczych. To ta dziedzina, w której oszczędności nie wchodzą w grę, bo dotyczy zdrowia i życia pracowników. Zasada ta obowiązuje w Polskiej Grupie Górniczej, która od lat systematycznie zwiększa nakłady na cele bhp. W 2017 r. wyniosły one 703 mln zł, w 2018 r. 741,7 mln zł, a w okresie minionych 12 miesięcy 763,8 mln zł.

Naturalnie wzrost nakładów przełożył się na koszty bhp w przeliczeniu na wydobytą tonę oraz na pracownika w ciągu roku. W 2019 r. wyniosły one odpowiednio 25,89 zł i 19,75 tys. zł. Rok wcześniej było to 24,96 zł i 18,56 tys. zł.

– Wartości te odnoszą się wyłącznie do kopalń, nie uwzględniamy tu zakładów wchodzących w skład Grupy. Wszystkie wydatki związane z szeroko pojętym bhp są ujęte w wykazie, na którym znajduje się 26 pozycji. Został on ustalony dla spółek górniczych w czasie konsultacji z Wyższym Urzędem Górniczym – wyjaśnia Grzegorz Ochman, dyrektor Biura BHP i Szkoleń w PGG.

Wśród tych 26 pozycji znajdują się zadania, które w sposób znaczący wpływają na bezpieczeństwo i higienę pracy, dlatego wydatki ponoszone na nie są wyższe niż w pozostałych grupach. Do najważniejszych z nich należy zwalczanie zagrożeń naturalnych. W 2019 r. odnotowano wzrost nakładów na tę profilaktykę o ok. 4 proc. w stosunku do roku 2018.

Górniczy fach wymaga stosowania odpowiedniej odzieży ochronnej i środków ochrony indywidualnej. W sumie w roku 2019 na ten cel PGG wydatkowała ponad 40 mln zł. Istotne dla podnoszenia poziomu bezpieczeństwa są szkolenia bhp oraz te ukierunkowane na podnoszenie kwalifikacji. W 2019 r. Spółka wydatkowała na te cele o 5 mln zł więcej niż w roku 2018.

Poza szkoleniami musimy także pamiętać o medycynie pracy i zabezpieczeniu medycznym kopalń. W obu tych grupach wydatki zwiększono o ponad 8 proc. Podkreślić należy, że kopalnie muszą być zabezpieczane przez służby ratownictwa górniczego. W 2019 r. PGG na ten cel wydała o ponad 1,2 mln zł więcej niż w roku 2018.

– Podsumowując wszystkie poniesione nakłady na cele bhp, to pomiędzy rokiem 2018 a 2019 wzrosły one o 3 proc., czyli w przeliczeniu na wydobytą tonę i pracownika są wyższe o 3,7 proc. i 6,4 proc. – podsumowuje szef  Biura BHP i Szkoleń w PGG.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZTOND
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,557 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]