PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 sierpnia 2017 14:53 Polska Agencja Prasowa 1,546 odsłon

Wolimy smartfony, niż klasyczne telefony komórkowe

Ze smartfonów korzystają głównie osoby w wieku 18-34 lat, z wyższym lub gimnazjalnym wykształceniem, mieszkańcy największych miast, osoby dobrze sytuowane oraz członkowie takich grup zawodowych, jak m.in. kadra kierownicza i specjaliści, czy pracownicy administracyjno-biurowi
fot: Maciej Dorosiński

92 proc. Polaków korzysta z telefonów komórkowych - wynika z najnowszego badania CBOS. Powodzeniem bardziej cieszą się smartfony - ponad 57 proc., niż klasyczne telefony komórkowe - 43 proc. Telefonu głównie używamy do prowadzenia rozmów, a także wysyłania smsów i robienia zdjęć.

CBOS wskazał, że smartfona używa ponad połowa (57 proc.), a ponad dwie piąte (43 proc.) - klasycznego telefonu komórkowego. "W ostatnich dwóch latach przybyło użytkowników smartfonów (wzrost o 7 punktów procentowych), natomiast ubyło posiadaczy klasycznych komórek (spadek o 13 punktów)" - poinformował we wtorek CBOS.

Z badania wynika, że 49 proc. korzysta wyłącznie ze smartfonów, 34 proc. tylko z klasycznych telefonów komórkowych, a 9 proc. - z jednego i drugiego typu telefonów.

Według CBOS, użytkownicy telefonów komórkowych głównie wykorzystują je do rozmów (100 proc. badanych tak deklaruje), a także do wysyłania i odbierania wiadomości SMS (78 proc. respondentów), robienia zdjęć (62 proc.), korzystania z zegarka, budzika (57 proc.), a także kalendarza czy terminarza (50 proc.). Wideo za pomocą telefonu nagrywa 36 proc. badanych, a dźwięk - 15 proc.

45 proc. badanych wykorzystuje telefon do przeglądania stron internetowych, 43 proc. sprawdza prognozę pogody, 33 proc. wysyła i odbiera pocztę elektroniczną, a 29 proc. użytkowników obsługuje konto w serwisie społecznościowym i tyle samo 29 proc. korzysta z komunikatora. Niespełna jedna piąta załatwia online różne sprawy, np. robi zakupy, rezerwuje bilety, hotele. Co jedenasty sprawdza przy użyciu telefonu poziom zanieczyszczenia powietrza.

Jeśli chodzi o funkcje multimedialne, telefony komórkowe najczęściej służą do słuchania muzyki (30 proc. badanych) i - zdecydowanie rzadziej - radia (11 proc. respondentów). Co piąty użytkownik ogląda na nich materiały wideo, a siedmiu na stu - telewizję.

"Fakt, że Polacy coraz częściej sięgają po smartfony niż klasyczne komórki, przełożył się prawdopodobnie na wzrost popularności poszczególnych ich funkcji i zastosowań. Obecnie znacznie więcej użytkowników niż dwa lata temu deklaruje, że za pośrednictwem telefonu sprawdza prognozę pogody (wzrost o 15 punktów procentowych), a także korzysta z map i nawigacji (wzrost o 9 punktów). Częściej również urządzenia te służą do przeglądania internetu (wzrost o 8 punktów), korzystania z kalendarza (wzrost o 6 punktów), aparatu fotograficznego, nagrywania wideo oraz obsługi poczty e-mail (wzrost po 5 punktów), a także zegara i budzika (wzrost o 4 punkty)" - czytamy w opracowaniu CBOS.

Ze smartfonów korzystają głównie osoby w wieku 18-34 lat, z wyższym lub gimnazjalnym wykształceniem, mieszkańcy największych miast, osoby dobrze sytuowane oraz członkowie takich grup zawodowych, jak m.in. kadra kierownicza i specjaliści, czy pracownicy administracyjno-biurowi.

Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich (face to face) wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 29 czerwca - 6 lipca 2017 roku na liczącej 977 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • VTPIS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,442 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]