PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 lipca 2017 17:09 Polska Agencja Prasowa 1,405 odsłon

Transport: modernizacja odcinka Centralnej Magistrali Kolejowej

PKP Polskie Linie Kolejowe modernizuje najszybszą polską magistralę
fot: plk-sa.pl

Prace modernizacyjne na zamkniętym dla ruchu odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej w woj. łódzkim i woj. świętokrzyskim, związane z wymianą torów, układaniem rozjazdów, budową sieci trakcyjnej i nowych nastawni, przekroczyły półmetek. Inwestycje, które mają usprawnić podróże CMK, kosztują ok. 162 mln zł.

W środę (26 lipca) przedstawiciele inwestora - PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - oraz wykonawcy robót, zaprezentowali dziennikarzom realizowane projekty.

10 lipca na miesiąc zamknięto docinek Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pomiędzy Idzikowicami (woj. łódzkie) a Knapówką/Włoszczową (woj. świętokrzyskie). Całodobowo prowadzone są tam prace w ramach pięciu kontraktów.

- Zamknięto oba tory, co pozwala na wykonanie trzy razy większego zakresu prac, niż podczas utrzymania ruchu. Wykazały to wcześniejsze analizy. Prace, których ponad połowę już wykonano, pozwolą na sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów i szybszy przejazd przez zmodernizowane stacje - podkreślił dyrektor Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Piotr Majerczak.

Komputerowa nastawnia Olszamowice
Na stacji technicznej Olszamowice (woj. świętokrzyskie) wymieniono większość rozjazdów - elementów, na których następuje rozgałęzianie lub krzyżowanie się torów - na nowoczesne, zautomatyzowane rozjazdy wysokich prędkości. Wykonano też ponad połowę prac torowych i związanych z montażem sieci trakcyjnej. Budowana jest nastawnia, która będzie wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem. Przebudowywane są także urządzenia telekomunikacyjne i teletechniczne. Inwestycja na stacji Olszamowice pozwoli na przejazd pociągów z prędkością 200 km na godz., a w kolejnych latach nawet 230 km na godz.

Większa przepustowość
W Pilichowicach (woj. łódzkie) budowany jest posterunek z nowoczesną infrastrukturą kolejową. Podzielił on szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Przedsięwzięcie zwiększy przepustowość szlaku, a to umożliwi wykorzystanie linii przez większą liczbę pociągów.

Posterunek będzie wyposażony w nowoczesne urządzenia, pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km na godz. Zabudowywane są też cztery rozjazdy, przystosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 230 km na godz. Budowana jest też nowa nastawnia.

Wyprzedzanie z prędkością 200 km/h
- Przy ruchu mieszanym będzie możliwe wyprzedzanie wolniejszych pociągów, przez szybsze - zaznaczył kierownik kontraktu, Andrzej Janasz.

W ramach inwestycji przebudowywana jest też stacja Włoszczowa Północ - rozjazdy i tory. Instalowane są również urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjna. Tu także powstaje nowoczesna nastawnia.

Drugi peron i łącznica do KielcPrzygotowywano teren do budowy drugiego peronu na tej stacji. Perony połączy przejście podziemne. Przebudowa ma związek z planowaną budową łącznicy kolejowej Czarnca - Włoszczowa Północ, która umożliwi połączenie CMK z linią Częstochowa - Kielce. To przedsięwzięcie pozwoli na stworzenie nowszego i znacznie szybszego połączenia Kielc z Warszawą oraz z Łodzią.

Inwestycja na CMK obejmuje też modernizację sieci trakcyjnej na 44-kilometrowym odcinku między Idzikowicami, Opocznem i Olszamowicami.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CUVCN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,227 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]