PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 maja 2017 19:49 Polska Agencja Prasowa 1,547 odsłon

Katowice: w mieście jest za dużo reklam

Wśród wniosków z badania katowicki magistrat wypunktował m.in., że 64 proc. odpowiadających uznało, że reklamy w Katowicach nie spełniają swojej funkcji, a 89 proc. - że reklam w mieście jest nadmiar
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Blisko 90 proc. uczestników ankiety ws. standardów umieszczania reklam w Katowicach uznało, że w mieście jest ich nadmiar, a blisko dwie trzecie - że reklamy nie spełniają tam swojej funkcji.

To niektóre wnioski z opublikowanych we wtorek przez samorząd Katowic wyników badania w ramach konsultacji społecznych "określenia zasad i warunków lokalizowania w przestrzeni publicznej tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń i obiektów małej architektury". Prace nad tzw. uchwałą krajobrazową, która ma określić te zasady, miasto rozpoczęło w listopadzie 2015 r.

Jednym z elementów dotychczasowych prac były badania ankietowe, w których w marcu br. wzięło udział 1347 osób - mieszkańcy Katowic (84 proc. próby), zarządcy nieruchomości (5 proc.) oraz lokalni przedsiębiorcy (9 proc.) Najwięcej badanych pochodziło ze Śródmieścia (320 respondentów) oraz dzielnic Ligota i Panewniki (128).

Wśród wniosków z badania katowicki magistrat wypunktował m.in., że 64 proc. odpowiadających uznało, że reklamy w Katowicach nie spełniają swojej funkcji, a 89 proc. - że reklam w mieście jest nadmiar. Nadmiar ten jest szczególnie dostrzegany w centrum (1073 wskazań), a także na terenach wzdłuż dróg (817 wskazań) i na obiektach oraz terenach zabytkowych (620).

Najczęściej przeszkadzają nagromadzenie reklam w jednym miejscu wraz z ich chaotycznym usytuowaniem względem otoczenia i innych reklam oraz ich niedostosowanie do architektury budynków i otoczenia. Jedynie 16 proc. respondentów wyraziło pozytywne opinie ws. obecności reklam w przestrzeni Katowic. Zbyt wiele - zdaniem pytanych - na budynkach jest wielkoformatowych reklam, tablic z plakatami wielkoformatowymi (billboardów) oraz szyldów. Jedynym nośnikiem, którego mogłoby być więcej, okazały się neony.

Wśród pytań dotyczących małej architektury badani wskazali na niewystarczającą ilość stojaków na rowery (70 proc. wskazań), koszy na śmieci (68 proc.) oraz ławek (67 proc.). Najczęściej za wystarczającą uznawali ilość latarni ulicznych, fontann czy wiat przystankowych.

Z kolei wśród pytań o ogrodzenia w Katowicach 58 proc. odpowiadających uznało, że te już istniejące nie przeszkadzają w poruszaniu się po mieście. Najczęściej wskazywano, że powinno się je lokować przy wybiegach dla psów, ogródkach działkowych i prywatnych terenach. Nie powinny być stawiane w miejscach publicznych, przy blokowiskach czy biurowcach. 88 proc. pytanych uznało, że kształt, materiał, kolorystyka i gabaryty ogrodzeń powinny być objęte regulacjami.

Zgodnie z informacją miasta wyniki ankiety zostaną teraz przekazane wyłonionej w przetargu firmie zewnętrznej, która na zlecenie samorządu wykonuje prace początkowe dla przygotowania projektu uchwały krajobrazowej. Wykonana zostanie m.in. inwentaryzacja wybranych miejsc i obszarów miasta oraz zaproponowany zostanie podział Katowic na strefy, w których powinno wystąpić zróżnicowanie regulacji prawnych.

Zebrane przez firmę propozycje rozwiązań dla miasta zostaną poddane społecznej ocenie w trakcie spotkania warsztatowego, które ma odbyć się na początku września.

Według pierwotnych założeń katowicka uchwała krajobrazowa ma regulować m.in. kwestie związane z wielkością i odległością od siebie reklam wolnostojących, ze sposobem umieszczania reklam na budynkach oraz z szyldami, np. na sklepach czy przedsiębiorstwach. Osobne standardy mogą dotyczyć miejsc krajobrazowych, w tym parków.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JVLYK
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,482 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]