Przez ostatnie trzy lata spółka Tauron Dystrybucja (TD) skróciła czas realizacji przyłączenia klienta do sieci niskiego napięcia prawie o 30 proc. Teraz średni czas realizacji przyłączenia klientów do sieci wynosi około pięć miesięcy. Dalsze skracanie czasów przyłączenia do sieci będzie bardzo trudne do osiągnięcia, z uwagi na długotrwałe procedury uzyskiwania zgód, opinii czy decyzji administracyjnych.
Nowoczesny portal przyłączeniowy, zmniejszenie ilości procedur, skrócenie czasu załatwienia sprawy czy uproszczenie treści umowy - to tylko niektóre z działań usprawniających proces przyłączenia klienta do sieci energetycznej, zrealizowanych przez TD.
Dzięki portalalowi Przyłączenia bez wychodzenia z domu można elektronicznie złożyć wniosek o warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie. System umożliwia przekazywanie informacji zwrotnej o statusie sprawy i przesyłanie komunikatów w poszczególnych sprawach.
- Aby zarządzać pieniędzmi nie musimy przychodzić do banków, podatek możemy rozliczyć również bez wychodzenia z domu. W tym właśnie kierunku podążamy z pracami mającymi na celu rozwój kanałów komunikacji z klientami - podkreśla Robert Zasina, prezes TD.
Po zrealizowaniu przyłącza przez TD, klient przyłączany do sieci niskiego napięcia jest informowany o zakończeniu realizacji przyłącza i gotowości do świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. Wraz z tą informacją od razu otrzymuje kartę danych technicznych, czyli zestaw informacji niezbędnych do zawarcia umowy na dostarczanie energii elektrycznej. Dzięki temu, może wcześniej korzystać z energii elektrycznej w swoim nowym domu lub mieszkaniu.
Od początku roku, dla klientów przyłączanych do sieci niskiego napięcia TD wprowadził także nowe wzorce umów o przyłączenie. Umowa jest skrócona i uproszczona.
- Przez ostatnie 3 lata czas realizacji przyłączenia skróciliśmy prawie o 30 proc. Dzisiaj, średni czas realizacji przyłączenia klientów do sieci niskiego napięcia wynosi około 5 miesięcy. To o rok wcześniej, niż termin wymagany przepisami - tłumaczy Robert Zasina.
TD podkreśla, że "dalsze skracanie czasów przyłączenia do sieci będzie bardzo trudne do osiągnięcia, z uwagi na długotrwałe procedury uzyskiwania zgód, opinii czy decyzji administracyjnych, jednak firma będzie podejmowała kolejne działania usprawniające obsługę klientówˮ.
Spółka planuje rozwinięcie "skutecznej komunikacji z klientem, ograniczeniu przypadków długo realizowanych umów o przyłączenie oraz na nowoczesnych formach płatności elektronicznychˮ. Klienci będą mogli płacić za usługi tak, jak płaci się zqa zakupy dokonane w sklepach internetowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.