PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 lipca 2014 18:57 Polska Agencja Prasowa 3,159 odsłon

Polacy lubią zimne i ciepłe morze

Przewagą kierunku śródziemnomorskiego jest podobna cena do wakacji w kraju oraz gwarancja dobrej pogody
fot: Andrzej Bęben/ARC

W zgodnej ocenie ekspertów biur i organizacji turystycznych, najwięcej polskich turystów spędzi tegoroczne wakacje nad polskim morzem. Kraje basenu Morza Śródziemnego - Grecja, Turcja, Egipt i Hiszpania to najpopularniejsze kierunki zagranicznych urlopów.

- Jak wynika z analizowanych przez nas badań PBS o prognozach wyjazdów wakacyjnych Polaków, 28 proc. badanych zdecyduje się w tym roku na wakacyjny wyjazd. Aż 64 proc. z nich urlop spędzi w Polsce, a tylko 1/3 wyjedzie za granicę - informuje Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej.

Najpopularniejsze kierunki wyjazdów krajowych nie zmieniają się. Najpopularniejsze jest morze (ok. 60 proc.), na drugim miejscu są góry (15 proc.), na trzecim jeziora (10 - 12 proc.).

Kierunek krajowy jest konkurencyjny wobec wyjazdów zagranicznych, zarówno pod względem ceny jak i jakości.

- Mimo spadających cen i licznych promocji, koszty płacenia w euro powodują, że za granicą wydajemy więcej. Jakość oferty turystycznej w Polsce jest coraz lepsza, turyści coraz bardziej to doceniają. Popularność wypoczynku w kraju wynika m.in. z silnej promocji w mediach - podkreśla Janowski.

Od kilku lat nie zmieniają się najpopularniejsze kraje wybierane przez Polaków. Pytani przez PAP eksperci zgodnie wymieniają Grecję, Turcję, Egipt, Hiszpanię, Tunezję, Chorwację i Bułgarię jako najczęściej wybierane kierunki. Przewagą kierunku śródziemnomorskiego jest podobna cena do wakacji w kraju oraz gwarancja dobrej pogody - twierdzi Jarosław Kałucki, rzecznik prasowy biura podróży Travel Planet.

- Najwięcej ludzi wybiera wyspy greckie - to aż 30 proc. wyjeżdżających za granicę. Następna jest Turcja - 20 proc., Egipt - 15 proc., Bułgaria i Tunezja ok. 10 proc., kolejnym kierunkiem jest Hiszpania - nieco poniżej 10 proc. Ta szóstka państw kumuluje ok. 80 proc. wyjazdów polskich turystów - dodaje Kałucki.

W stosunku do poprzednich sezonów najszybciej wzrasta zainteresowanie Grecją (o 7 proc. w stosunku do poprzedniego sezonu), Tunezją, Chorwacją i Bułgarią, a spada popularność wypoczynku w Egipcie (o 4 proc.), głównie ze względu na aktualną sytuację polityczną.

- Widać wzrost liczby polskich turystów wyjeżdżających do Chorwacji i Bułgarii. Wraca również porewolucyjna Tunezja - w tym roku widzimy wzrost zainteresowania. W kolejnych latach może znów na stałe zagościć wśród najchętniej odwiedzanych krajów - przypuszcza sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki, Tomasz Rosset.

- Kierunek grecki wzmacnia się po spadku popularności dwa lata temu. Turcja utrzymuje silną pozycję od kilku sezonów, oferuje atrakcyjny stosunek ceny wyjazdu, do jakości wypoczynku - uważa rzeczniczka prasowa biura podróży Alfa Star, Małgorzata Strzylak.

Z roku na rok polscy turyści częściej decydują się na wypoczynek w coraz wyższym standardzie. Dotyczy to kierunku krajowego i zagranicznego. Najchętniej wybieramy oferty "all inclusive" z bogatą bazą turystyczną, pełnym wyżywieniem i zorganizowanym sposobem spędzania czasu. Od kilku lat Polacy najchętniej wybierają oferty all inclusive w hotelach trzy- lub czterogwiazdkowych, jednak z roku na rok nasze wymagania stopniowo rosną i wybieramy te droższe hotele - twierdzi Małgorzata Strzylak.

- Wypoczywamy coraz bardziej luksusowo. Siedmiu na dziesięciu Polaków wybiera przynajmniej hotele czterogwiazdkowe i pełne wyżywienie, podczas gdy w zeszłym sezonie było to sześciu na dziesięciu. Bardzo popularne są również wyjazdy z touroperatorami (organizującymi wycieczki na miejscu) - często tańsze niż organizowane we własnym zakresie. 25 proc. naszych klientów wybiera hotele pięciogwiazdkowe, podczas gdy w poprzednim sezonie zdecydowało się na nie 20 proc. wyjeżdżających. Ludzie pozwalają sobie na taki komfort, ponieważ nie muszą za niego płacić wiele drożej niż za wypoczynek nad Bałtykiem - wyjaśnia Jarosław Kałucki z Travel Planet.

Spędzając wakacje w Polsce najczęściej decydujemy się na aktywne spędzanie urlopu.

- Najwięcej ludzi deklaruje, że będzie to wypoczynek aktywny - rowery, kajaki itp. Na drugim miejscu jest wypoczynek związany ze zwiedzaniem, na trzecim - wypoczynek typowo rodzinny - wylicza Jacek Janowski.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TBUYL
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,532 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]