Śląski Zakład PKP CARGO w Tarnowskich Górach, obsługujący kopalnie węgla kamiennego zrzeszone w Jastrzębskiej Spółce Węglowej SA i Kompanii Węglowej SA oraz koksownie, odnotował w pierwszym półroczu 2013 r. wzrost nadania węgla i koksu z tego Zakładu w stosunku do analogicznego okresu w ub.r.
Wzrost udziału paliw stałych w pracy przewozowej w pierwszej połowie 2013 r. wynikał przede wszystkim ze zwiększonej sprzedaży zapasów węgla przez polskie kopalnie, które to transakcje generowały również popyt na transport węgla. Na obszarze Śląskiego Zakładu znajduje się również ważne kolejowe przejście graniczne Chałupki-Bohumin, przez które realizowane są przewozy do Czech, Austrii i na Słowację oraz do innych państw południowej Europy, zarówno w pociągach uruchamianych z własnego nadania Zakładu, jak też w pociągach tranzytowych.
Średnio na dobę na terenie Zakładu uruchamia się od 130 do 160 pociągów. Poza węglem i koksem nadawane są tu: cement, drewno, kruszywa i wyroby metalowe.
Coraz lepsze wyniki przewozowe Śląski Zakład uzyskuje mimo uciążliwych robót na liniach kolejowych. Remontowane są szlaki ważne dla wywozu węgla, w tym m.in. linia 131 w kierunku portów, gdzie na kilku odcinkach ruch dwukierunkowy jest realizowany po jednym torze. Trwające od dłuższego czasu, jak również pojawiające się nowe utrudnienia w pracy eksploatacyjnej wymagają od dyspozytury zakładowej wielu dodatkowych zabiegów logistycznych, aby na czas dostarczyć ładunek do odbiorcy. Wszyscy uczestnicy procesu przewozowego mają jednak nadzieję, że niezbędne remonty na liniach kolejowych przywrócą im dawne parametry eksploatacyjne.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.