PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 października 2012 15:57 Polska Agencja Prasowa 1,775 odsłon

Chorzów: jeden wiadukt estakady gotowy

Po ośmiu miesiącach prac zakończył się remont jednego z dwóch wiaduktów estakady drogi krajowej nr 79, przebiegającej nad chorzowskim rynkiem. Wkrótce ruch trafi na nową jezdnię i rozpocznie się remont drugiego wiaduktu - przewidziany do połowy 2013 r.

Zbudowane nad chorzowskim rynkiem dwa dwupasmowe, kilkusetmetrowe wiadukty oddano do użytku w 1979 r. Obecnie przebiega nimi DK-79 (ul. Katowicka), łącząca Katowice m.in. z Bytomiem i Tarnowskimi Górami. W 2004 r. i 2006 r. przygotowano ekspertyzy stwierdzające m.in. korozję metalowych elementów konstrukcji i konieczność remontu. W ostatnich latach dobowe obciążenie ruchem sięgało tam 30 tys. samochodów.

Kilka ogłaszanych przez miasto przetargów na remont estakady unieważniano. Ostatecznie opiewającą na ponad 37,2 mln zł umowę z IMB Podbeskidzie podpisano w połowie ub. roku. Prace obejmują m.in. rozbiórkę i wymianę instalacji oraz odnowienie i wzmocnienie filarów i płyty nośnej. Roboty podzielono na dwa etapy - najpierw remontowany jest wiadukt zachodni, potem będzie wschodni.

Przez ostatnie kilka miesięcy cały ruch odbywał się starą, wschodnią częścią estakady. Jak poinformował w środę chorzowski magistrat, na czwartek zaplanowano odbiór techniczny wyremontowanego, zachodniego odcinka.

Następnego dnia droga zostanie włączona do ruchu. Przez tydzień ruch w stronę Katowic ma odbywać się jednym pasem wyremontowanego wiaduktu - w drugą stronę pobiegnie starą jezdnią. Przez ten czas wymieniane będzie odwodnienie między wiaduktami. Potem ruch w obie strony ma trafić na nową jezdnię.

W związku ze zmianą organizacji ruchu organizator komunikacji w regionie KZK GOP wprowadza od piątku zmiany w trasach autobusów. Większość z nich wiąże się z ponownym włączeniem do ruchu skrzyżowania ul. Katowickiej i ul. Dąbrowskiego - w pobliżu południowego końca estakady.

Większość linii wróci na trasy pokrywające się z grubsza w tym miejscu z przebiegiem sprzed rozpoczęcia remontu. Nadal nieobsługiwany będzie przystanek Chorzów Estakada; w pobliżu autobusy będą stawały na przystankach Chorzów Chopina lub Chorzów Pałac Ślubów. Wyłączony zostanie przystanek Chorzów Rynek - zamiast niego obsługiwany będzie Chorzów Chopina.

Najpoważniejsza zmiana dotyczy łączącej Gliwice, Zabrze, Rudę Śląską, Świętochłowice, Chorzów i Katowice przyspieszonej linii 840. W kierunku Katowic wytyczono dla niej trasę przez centrum miasta, zmierzającą do ul. Katowickiej m.in. ulicami: Żołnierzy Września, Strzelców Bytomskich i Dąbrowskiego, a nie - jak dotąd - ul. 3 Maja.

Remont wschodniego wiaduktu estakady ma potrwać do czerwca 2013 r. Po jego zakończeniu płyty konstrukcji będą najprawdopodobniej pomarańczowe, a filary - brązowe. W okolicy ma również zrobić się ciszej; już teraz na zachodnim wiadukcie widać konstrukcje ekranów dźwiękochłonnych.

Jeszcze przed rozpoczęciem remontu estakady wyliczono, że ruch za kilka lat może tam wzrosnąć do 45 tys. samochodów na dobę. Miasto chciałoby wyprowadzić taką ilość pojazdów poza centrum i zburzyć zajmującą rynek estakadę. Szacunkowy koszt budowy projektowanej obwodnicy sięga jednak 750-800 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SKRHN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,467 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]