PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 marca 2012 13:29 Polska Agencja Prasowa 1,566 odsłon

Warszawa atrakcyjniejsza od Paryża, czyli...

Ocena Warszawy daje podstawy do optymizmu deweloperom i inwestorom zaangażowanym obecnie na naszym rynku i tym, którzy planują wejście do Polski
fot: Andrzej Bęben/ARC

Stolica Polski wyprzedziła Paryż i zajęła drugie po Londynie miejsce wśród miast najbardziej atrakcyjnych dla inwestycji na europejskim rynku nieruchomości - wynika z badania opinii inwestorów, ogłoszonego przez firmę doradczą CBRE na targach MIPIM (Marché International des Professionnels d'Immobilier - Międzynarodowe Targi Nieruchomości) w Cannes.

Z "Badania intencji inwestorów na rynku nieruchomości" wynika, że najlepszą w Europie lokalizacją inwestycji w nieruchomości w 2012 r. wśród typowanych miast okazał się:
• Londyn, który wskazało aż 37 proc. badanych inwestorów,

Drugim najchętniej wybieranym miastem:
• Warszawa (12 proc. wskazań),
• Paryż (9 proc. wskazań) uplasował się na 3. miejscu.

Kolejne pozycje zajęły miasta niemieckie:
• Monachium (8 proc.) i
• Berlin (7 proc.).

Zdaniem dyrektora zarządzającego CBRE w Polsce Colina Waddella, awans Warszawy do grona miast cieszących się największym zainteresowaniem inwestorów na europejskim rynku nieruchomości wiąże się z zasłużonym wizerunkiem Polski jako kraju odpornego na gospodarcze turbulencje. Drugie miejsce Warszawy za Londynem, a przed Paryżem, Monachium i Berlinem, daje podstawy do optymizmu deweloperom i inwestorom zaangażowanym obecnie na naszym rynku, jak i tym, którzy planują wejście do Polski - skomentował Waddell.

W kategorii kraje (regiony) zwyciężyła Wielka Brytania, którą wskazało 31 proc. inwestorów. Drugie miejsce zajęły Niemcy, wybrane przez 27 proc. inwestorów, przed krajami Europy Środkowo-Wschodniej, które otrzymały 19 proc. wskazań.

Odsetek wskazań Hiszpanii jako najbardziej atrakcyjnego rynku spadł z 9 proc. w 2011 r. do 3,5 proc. w roku bieżącym. Włochy wybrało jedynie 2,5 proc. respondentów. Odwrotny trend odnotowano w zainteresowaniu rynkami skandynawskimi, które za najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla inwestycji w nieruchomości uznało 8 proc. respondentów (w porównaniu do 5 proc. w ubiegłym roku).

Zaprezentowane w środę na dorocznych targach nieruchomości MIPIM 2012 w Cannes we Francji "Badania intencji inwestorów na rynku nieruchomości" zostały przeprowadzone przez CBRE wśród ponad 340 największych inwestorów.

Firma CBRE, z siedzibą w Los Angeles, jest międzynarodową firmą doradczą, która działa w sektorze nieruchomości komercyjnych. CBRE zatrudnia około 34 tys. pracowników i obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w ponad 300 placówkach na całym świecie (z wyłączeniem firm stowarzyszonych i partnerskich).

Targi MIPIM w Cannes to najważniejsza i najbardziej prestiżowa europejska impreza związana z rynkiem nieruchomości, podczas której przedstawiane są najnowsze projekty inwestycyjne. Organizatorzy spodziewają się na tegorocznych MIPIM (6-9 marca) około 19 tys. uczestników z całego świata.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LFVOC
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,464 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]