Zasadnicze prace wzdłuż al. Pokoju w południowych dzielnicach Raków, Dąbie i Kucelin trwały w 2019 r. Następnie przeniosły się na wiodącą do centrum al. Niepodległości, a w 2020 r. - najpierw do dzielnic północnych, a pod koniec ub. roku na przecinające ścisłe centrum miasta al. Kościuszki i al. Wolności.
W tym roku początkowo zakres robót nie obejmował skrzyżowań, lecz odcinki między nimi. Później jednak rozpoczęto prace na skrzyżowaniach, wiążące się z istotnymi zmianami organizacji ruchu. Od czerwca etapami zamykany był przejazd przez torowisko w ciągu al. Jana Pawła II (DK46).
Miasto u progu tegorocznego sezonu budowlanego przypominało ubiegłoroczną deklarację wykonawcy dotyczącą gotowości zgłoszenia inwestycji do odbiorów w połowie br. W tym kontekście sygnalizowano, że tramwaje ruszyć mogą jeszcze w wakacje. Potem jednak wykonawca zgłaszał przedłużenia prac wobec m.in. problemów z dostawami materiałów.
Skutkująca utrudnieniami unijna inwestycja obejmuje niemal cały fragment (13,8 km) starszej, podstawowej linii tramwajowej w Częstochowie: między pętlą przy al. Pokoju w dzielnicy Raków a pętlą przy ul. Fieldorfa-Nila i al. Wyzwolenia w dzielnicy Północ. Wartą 114,5 mln zł brutto umowę na te prace podpisało z konsorcjum NDI-Balzola w maju 2018 r. Realizacja po projektowaniu ruszyła wiosną 2019 r.
We wtorek miasto podało, że do tej pory udało się przebudować 10 km toru pojedynczego, w tym pętlę tramwajową Raków, pętlę Fieldorfa-Nila, zajezdnię MPK i odcinek od pętli przy ul. Fieldorfa-Nila do al. Jana Pawła II. We wrześniu planowane są jeszcze roboty wykończeniowe, porządkowe, nasadzenia i montaż małej architektury.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.