PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 lutego 2021 13:27 Polska Agencja Prasowa 1,703 odsłon

PLK zamówiły koncepcję rozbudowy linii Katowice - Sosnowiec Jęzor

Wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla rozbudowy połączenia Katowice - Sosnowiec Jęzor na głównej linii kolejowej z Katowic do Krakowa zamówił zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP PLK. Analizowana ma być m.in. potrzeba budowy nowych torów aglomeracyjnych i nowych przystanków.

Główną częścią zamawianych opracowań ma być studium wykonalności, które da podstawę do decyzji o realizacji inwestycji. Wartą 7,7 mln zł netto dokumentację ma wykonać do IV kw. 2023 r. spółka Schuessler-Plan Inżynierzy.

- Realizując Krajowy Program Kolejowy chcemy zwiększać dostępność do kolei w relacjach dalekobieżnych, regionalnych, ale też aglomeracyjnych. To przedsięwzięcie ma wspierać rozwój kolei aglomeracyjnej, z uwzględnieniem pewnych aspektów towarowych - zasygnalizował podczas uroczystości podpisania umowy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel

Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przypomniał, że połączenie Katowice-Kraków w ciągu głównej magistrali kolejowej E30, mające duże znaczenie w ruchu pasażerskim, jest obecnie na końcowym etapie modernizacji. Modernizacja ta obejmuje jednak tylko odcinek przebiegający poza Górnym Śląskiem: od Sosnowca Jęzora do Krakowa.

Dlatego ostatnio, po zmianach ogólnej koncepcji przygotowania prac na odcinku głównej magistrali E30 między Jęzorem i Katowicami, wznowiono kompletowanie potrzebnej dokumentacji. Dotyczyć ona będzie formalnie kilkukilometrowych odcinki linii kolejowych nr 134 Jaworzno Szczakowa - Mysłowice oraz nr 138 Oświęcim - Katowice.

- Zdajemy sobie sprawę, że na odcinku od Katowic do Mysłowic zwiększa się ruch w przewozach pasażerskich czy w przewozach towarowych, dlatego w najbliższych latach dobudowa tam dodatkowej pary torów może stać się niezbędna" - uznał Merchel. "Modernizowany odcinek w kierunku Oświęcimia będzie stanowił element obwodnicy towarowej w kierunku Krakowa - dodał.

W tym samym zamówieniu PLK ujęły prace przygotowawcze dla ewentualnych inwestycji na okolicznych odcinkach ważnych dla ruchu towarowego, m.in. na czynnej linii 161 Katowice Szopienice Północne - Chorzów Stary (cały przebieg), częściowo nieczynnej linii nr 145 Chorzów Stary - Radzionków (odbudowa wraz z elektryfikacją) oraz linii nr 171 Dąbrowa Górnicza Towarowa - Panewnik (od posterunku Stawiska do Katowic Panewnik).

W opisie przedmiotu zamówienia PLK zdiagnozowały, że obecnie na powyższych liniach osiągana jest niezadowalająca prędkość jazdy, spowodowana: złym stanem technicznym obiektów inżynieryjnych, wyeksploatowanymi urządzeniami sygnalizacji ruchu kolejowego, przestarzałą siecią trakcyjną i geometrią torów.

PLK podkreśliły też: niewystarczającą przepustowość stacji Mysłowice i Katowice Muchowiec, spowodowaną niskimi prędkościami, brakiem możliwości wyprzedzania i niedostosowaniem układu torowego, niewystarczającą przepustowość odcinka linii 138 Mysłowice - Katowice Zawodzie oraz linii 131 Chorzów Stary - Bytom - Radzionków (w przypadku uruchomienia przewozów metropolitalnych), a także kolizyjność węzłów torowych w rejonie: Mysłowice - Katowice Szopienice Płn. - Stawiska.

Zarządca dostrzega zły stan obiektów obsługi podróżnych, niewystarczającą infrastrukturę nadawania/odbioru ładunków oraz nieodpowiednie parametry techniczne torów dla kolejowych przewozów towarowych, w tym niedostosowanie stacji do przyjmowania składów o długości 750 m.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Beny 13 lutego 2021 21:50:25
    Profile Avatar

    Po co? kiedyś budowano zakłady pracy przy liniach kolejowych, transport towarów i pracowników opierał się o kolej, obecnie większość tych miejsc pracy jest zlikwidowana a nowe wybudowano z dala od linii kolejowych a przy drogach szybkiego ruchu i autostradach. Teraz próbuje się znowu na siłę zmusić ludzi do jazdy pociągiem tylko dokąd? gdzie jak ja mam dojechać pociągiem na strefę przemysłową w Gliwicach, Sosnowcu (tereny przemysłowe) czy Tychach? nawet do Fiata pociąg nie dojeżdża. To po co nam ta kolej? skąd i dokąd mam nią jechać? kiedyś było Gliwice miasto a teraz? Jakiś stadion czy hala sportowa chociaż by była obok dworca... a tu nic, wszystko daleko. Często autobus jedzie szybciej niż pociąg.

  • ATJUF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,491 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]