Członek zarządu GZM ds. transportu odniósł się też do aktualnych ograniczeń związanych z możliwością wykorzystania do 30 proc. wszystkich miejsc w pojeździe, co np. w przypadku największych autobusów przegubowych daje 40-45 osób. Zapewnił, że napełnienia są na bieżąco monitorowane i liczba kursów dostosowywana do potrzeb i ograniczeń.
Kwitek zastrzegł, że symulacja dalszego rozwoju sytuacji i związanych z nią kosztów jest bardzo trudna. "Jeżeli podsumujemy maj, to będzie mniej więcej wiadomo, jakie mogą być straty. Gdyby przyjąć ten maj, to mamy ponad 100 mln zł pomiędzy tym, co było, a co było planowane - nawet pomniejszając to o zmniejszoną pracę przewozową" - zasygnalizował.
- Więc w tej chwili bardzo trudno określać, jakie będzie to miało skutki finansowe dla gmin, jakie to będzie miało przełożenie na rozliczenie składki zmiennej w przyszłym roku - zastrzegł.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jest poprzez swój Zarząd Transportu Metropolitalnego jednym z największych organizatorów transportu publicznego w Polsce. Każdego dnia na ulice 41 miast i gmin GZM oraz 12 miast z nią sąsiadujących, wypuszcza ok. 1,5 tys. autobusów, tramwajów i trolejbusów.
We wtorek przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak poinformował też, że Metropolia jest w trakcie wdrażania docelowych funkcjonalności aplikacji mobilnej dla pasażerów korzystających ze Śląskiej Karty Usług Publicznej - która służy tam m.in. jako jedyny nośnik biletów okresowych. Wprowadzana w ostatnich tygodniach aplikacja pozwala na dostęp do konta ŚKUP i ułatwia samodzielną obsługę karty.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.