Mniejszym echem odbił się spór MZKP Tarnowskie Góry z MZK Tychy o dublowanie numerów linii autobusowych przez tyskiego organizatora komunikacji. Tyszanie utworzyli bowiem linię nr 1 do Katowic nie bacząc na to, że kilka lat wcześniej linia o takim numerze uruchomiona została w Tarnowskich Górach. MZKP nie doczekało się sprawiedliwości i pod koniec 2018 r. musiało zmienić numer swojej jedynki na trójkę.
MZKP natomiast starało się przestrzegać przepisów, nawet wtedy, gdy uznawano je za nieżyciowe. Tak było w 1996 r., kiedy to ustawa wymagała opublikowanie drukiem rozkładów jazdy komunikacji miejskiej. MZKP wydrukowało wtedy książkowy rozkład jazdy, czego nota bene nie uczynili niektórzy inni organizatorzy komunikacji w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.
Od samego początku MZKP korzystało z komputerów, co wcale nie było takie oczywiste u innych organizatorów komunikacji. Rozkłady jazdy MZKP były drukowane z programu komputerowego, podczas gdy np. na terenie gmin należących do KZK GOP jeszcze przez wiele lat rozkłady na przystankach były ręcznie malowane pędzelkiem, albo pracowicie naklejane z użyciem barwnej folii samoprzylepnej - czyli tak jak w czasach PRL.
Największym sukcesem wizerunkowym MZKP była przebudowa dworca autobusowego w Tarnowskich Górach. Zlikwidowano dworzec z peronami wyspowymi, którego układ odpowiadał wyglądowi peronów kolejowych, a zbudowano dworzec innego typu, z ogrzewaną poczekalnią. W maju 2013 r. został on oddany do użytku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.