Według resortu przewoźnik nie zgłaszał takiego zamiaru na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej, określającej też założenia do zamawianej dokumentacji (KŚ zgłosiły taki zamiar w lutym 2016 r. i zrealizowały w listopadzie ub. roku). Stąd konieczna stała się zmiana projektu, z czym wiąże się też potrzeba pozyskania uwzględniających to decyzji administracyjnych.
Nowy układ torowy po zmianach
Jak poinformował PAP Jacek Karniewski z biura prasowego PLK, właśnie te kwestie uwzględnia trwająca teraz procedura przetargowa. Uściślił, że zakres tej umowy obejmie: zmianę układów torowych na stacji Katowice (po stronie wschodniej i zachodniej, zapewnienie połączenia zaplecza Kolei Śląskich ze wszystkimi peronami stacji Katowice, a także z nowymi torami odstawczymi od strony wschodniej i peronem w stacji Katowice Ligota.
Na oferty w przetargu na dokumentację uzupełniającą PLK planują czekać do 7 grudnia 2017 r.
Na razie Wisła-Zabrzeg
Pod koniec września tego roku w odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel informował, że wobec ograniczonego poziomu dofinansowania inwestycji dotyczących linii E65 ze środków UE oraz stanu przygotowania poszczególnych odcinków do realizacji, w obecnym projekcie CEF zrealizowane zostaną tylko prace na odcinku: Most Wisła - Czechowice Dziedzice - Zabrzeg.
Wobec części projektu obejmującej odcinki: Tychy - Most Wisła oraz Zabrzeg - Zebrzydowice - granica państwa, "podejmowane będą działania w celu zabezpieczenia innych źródeł finansowania, co pozwoli na rozpoczęcie realizacji prac także na tych odcinkach". Pozyskanie pozwoleń na budowę dla nich ministerstwo przewiduje na trzeci kwartał 2018 r.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.