PARTNERZY:
PATRONATY:

Pytanie do ZUS
Na pytania czytelników odpowiadają eksperci
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Chorzowie
Zmianę adresu
Czy można drogą mailową zgłosić zmianę adresu do zus i (U.skarbowego)?
Ekspert ZUS odpowiada:
W odpowiedzi na Pana zapytanie wyjaśniam, że prowadzenie korespondencji mailowej w tym także występowanie z wnioskiem o zmianę adresu w ZUS jest możliwe, po zarejestrowaniu swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). W celu pełnej rejestracji profilu, niezbędna jest jedna wizyta w placówce ZUS, gdzie pracownik sali obsługi klienta potwierdzi dane osobowe nowego użytkownika PUE. Uwierzytelnienie to jest niezbędne z uwagi na ochronę danych osobowych klientów, gromadzonych w ZUS. Po zarejestrowaniu świadczeniobiorca może także sprawdzać szczegółowe informacje o otrzymywanych świadczeniach, zarezerwować wizytę w ZUS. Także w przypadku m.in. kontynuowania zatrudnienia, PUE umożliwia bieżący wgląd do danych, zapisanych na indywidulanym koncie ubezpieczonego. Możliwość kontaktowania się drogą elektroniczną także z innymi urzędami, wymaga dodatkowo zarejestrowania się na platformie E-PUAP. W celu uzyskania szczegółowych informacji oraz dokonania rejestracji, proponuję udać się do właściwego oddziału ZUS, wypłacającego świadczenie.