Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Place zabaw od PGG dla dzieci w gminach górniczych
14 października 2019
Śląsk będzie coraz lepszym miejscem do życia
10 października 2019
Oddali hołd ofiarom katastrofy
10 października 2019
Najnowocześniejsze bloki węglowe w Europie już pracują w Opolu
10 października 2019
Zabiegamy o lepszą jakość życia
7 października 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
25 kwietnia 2008 autor: Anna Zych
W opinii publicznej żywy jest stereotypowy obraz górnictwa
Zdaniem dr. Jerzego Kickiego narzędziem, które może pomoc w budowaniu pozytywnego wizerunku górnictwa, jest Internet.
fot: Jarosław Galusek
Nie ma się co oszukiwać, nie jest dobrze. Górnictwo kojarzy się mieszkańcom wielu regionów kraju z czarną dziurą w ziemi, w którą wtłaczane są budżetowe pieniądze. W przekazach medialnych funkcjonują dwa stereotypy: górnika jako ofiary katastrofy i demonstranta na warszawskich ulicach, upominającego się o przywieje.

– Opinia publiczna posługuje się takim wizerunkiem górnictwa, jaki kreują ogólnopolskie media, a w ich przekazie dominuje dwubiegunowy wizerunek ikoniczny – uważa dr Krzysztof Łęcki, socjolog z Uniwersytetu Śląskiego.

Zdaniem Łęckiego, jedyny górnik, jaki kojarzony był bezwzględnie pozytywnie, to klub Górnik Zabrze, a inne żywe skojarzenia obracają się wokół takich pojęć, jak: przodownik pracy, robol, siła społeczna i problem, do którego trzeba dopłacać.

– Musimy przystąpić natychmiast do działań zmieniających wizerunek górnictwa, bowiem rozmawiamy o branży, która jest podstawą bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju – twierdzi dr Jerzy Kicki z Akademii Górniczo-Hutniczej i Polskiej Akademii Nauk. Zdaniem Kickiego, obraz branży jest negatywny, bowiem środowisko nie potrafi się przebić z rzetelną informacją, wiele działań prowadzonych jest w sposób nieprzemyślany i niespójny, a do tego branża nie kreuje swojego wizerunku.

Narzędziem, którego siły oddziaływania nie można przecenić próbując zmienić wizerunek górnictwa, jest Internet. Dzięki niemu trafia się przede wszystkim do młodego pokolenia. Wśród wydarzeń mogących wpłynąć na zmianę postrzegania branży, dr Kicki wskazuje na organizowany w tym roku Światowy Kongres Górniczy.

Odnosząc się do problemu wizerunku branży Rafał Czechowski, ekspert PR zwraca uwagę, że media pracują obecnie w zawrotnym tempie, dlatego to nadawca, poprzez opracowanie informacji, ma wpływ na to, co znajduje się w przekazie medialnym.

Model komunikacji kryzysowej - mówi Jacek Korski, wiceprezes Kompanii Węglowej SA

Najpoważniejszą sytuacją kryzysową w kopalni jest katastrofa górnicza. W pierwszych godzinach akcji zarówno występujący w wielu rolach dyrektor kopalni, jak i opinia publiczna znajdują się w tej samej sytuacji – działają przy deficycie informacji. Kierownik akcji potrzebuje wsparcia, jednym z jego elementów jest przygotowany wcześniej kryzysowy public relations i pierwsze informacje dla mediów. Istniejące w kopalniach plany akcji ratowniczych w niedostatecznym stopniu uwzględniają opinię publiczną. W każdej ze spółek węglowych istnieje możliwość stworzenia wyszkolonych grup zarządzania kryzysowego w obszarze komunikacji. Niezbędne jest także stworzenie procedur wykluczających podawanie sprzecznych informacji pochodzących z wielu miejsc, bowiem każda rozbieżność informacyjna powoduje rozbieżność interpretacji i utrudnia zarządzanie w kryzysie.
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • TEAER
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnik zmarł na poziomie 720
15 października 2019
16760
Premier na porannej szychcie
11 października 2019
5945
Kto zebrał ile głosów?
14 października 2019
4873
Innowacyjny projekt wdrożony w kopalni PGG
12 października 2019
4687
Kolejni pracownicy dozoru kopalni Mysłowice-Wesoła zatrzymani
9 października 2019
4135
Na linii przodka
12 października 2019
3294
Wygaszenie kopalń to katastrofa gospodarki
10 października 2019
2416
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu