Czeskie kanały telewizyjne, publiczne i prywatne, nadają od kilku dni klip noszący tytuł "Pan z Węgla". To część kampanii reklamowej "My to robimy" pokazującej, że węgiel kamienny jest wszędzie wokół nas, czego nie wszyscy są świadomi.
"Pan z Węgla" staje się żeliwną pokrywą kanałową, światłem w przejściu pod jezdnią i zburzonym stalowym mostem. W gazetach i czasopismach zaczęły się pojawiać się równocześnie ogłoszenia, prezentujące przedmioty, których nie można wyprodukować bez węgla.
- Kampania ma kilka celów - wyjaśnia dyrektor ds. PR i komunikacji OKD Petra Mašínowa. - Po pierwsze: chcemy pokazać czeskiemu społeczeństwu, do czego wszystkiego węgiel służy i jak bardzo jest potrzebny. Po drugie: pragniemy spopularyzować markę OKD. Po trzecie: pokazujemy, ilu ludzi kryje się za każdą wydobytą toną tego cennego surowca. Chodzi o absolutnie rewolucyjną zmianę w sposobie zewnętrznego komunikowania się ze społeczeństwem, któremu brakuje często wielu informacji. W efekcie powstają nie zawsze zgodne z rzeczywistością wyobrażenia, m.in. o górnictwie i węglu. OKD jest mocną, znaczącą firmą z oferującą znaczący dla energetyki produkt, którym jest właśnie węgiel - podkreśliła Mašínowa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.