Polacy w 2019 r. wydali na alkohol ponad 36,6 mld zł - wynika z najnowszych danych firmy Nielsen do których dotarła Gazeta Wyborcza. To o 2 mld zł więcej niż rok wcześniej i nowy rekord w historii badań.
Jak pisze środowa GW, w rzeczywistości wydaliśmy jeszcze więcej, bo dane nie uwzględniają sektora gastronomicznego i imprez masowych.
"Lider wśród alkoholi Polaków, czyli piwo, nie zmienia się od lat. Jednak ubiegły rok nie był dla tego napoju rewelacyjny. Sprzedaż zwiększyła się tylko o ponad 3 proc., do 17,4 mld zł" - czytamy.
Kolejne rekordy bije za to piwo bezalkoholowe. Jak podaje GW, piwa bezalkoholowe to już prawie 5 proc. całego rynku piwa. Polacy wydali na nie w 2019 r. ponad 820 mln zł - to więcej niż rynek gumy do żucia czy płatków śniadaniowych i niewiele mniej niż cały rynek cukru.
Jeśli chodzi o wódkę, to jej sprzedaż dziś wynosi 12,3 mld zł rocznie. Przy czym Polacy coraz częściej sięgają po wódki droższe - premium - niż te tańsze, z segmentu economy.
Załamała się za to sprzedaż cydru - spadła aż o ponad 15 proc., do zaledwie 59 mln zł. To już drugi rok z tak drastycznymi spadkami.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.