PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 sierpnia 2019 13:36 Portal gospodarka i ludzie : : autor: JM 1,245 odsłon

JSW chce współpracować w pilotażowym projekcie związanym w rozwojem pociągów napędzanych wodorem

JSW planuje rozpocząć przemysłową produkcję wodoru poprzez jego separację z gazu koksowniczego
fot: Jarosław Galusek/ARC

W Urzędzie Transportu Kolejowego odbyło się spotkanie w sprawie możliwości wykorzystania wodoru jako paliwa w transporcie kolejowym. O możliwych zastosowaniach tego ekologicznego paliwa w kolejnictwie dyskutowali m.in. przedstawiciele świata nauki, producenci taboru i przewoźnicy. Wśród uczestników byli również przedstawiciele JSW Innowacje. Przypomnijmy, że górnicza spółka planuje rozpocząć produkcję wodoru poprzez jego separację z gazu koksowniczego.

Jak poinformowali przedstawiciele UTK, spotkanie miało być miejscem do wymiany doświadczeń w zakresie badań i wdrażania rozwiązań opartych na wodorze w innych gałęziach transportu oraz innych państwach. Uczestnicy spotkania zwracali również uwagę na bariery, które wpływają na niski poziom upowszechnienia wodoru jako paliwa. Wodór należy do paliw wydajnych energetycznie przy czym jego spalania nie generuje emisji gazów cieplarnianych przez co możemy mówić o wodorze jako paliwie ekologicznym.

- Uważam, że powinniśmy w Polsce uruchomić pilotażowy projekt, który obejmie przynajmniej trzy podmioty: producenta wodoru, producenta taboru i przewoźnika kolejowego, który będzie wykorzystywał napędzany wodorem pojazd. Taki projekt pozwoli na kompletne przetestowanie napędu w praktyce i powinien przyczynić się do popularyzacji nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań – mówił chcąc zainicjować współpracę między podmiotami dr inż. Ignacy Góra,  prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Wg informacji przekazanych przez UTK, uczestnicy spotkania przychylili się do przedstawionej przez urząd inicjatywy, która ma na celu opracowanie strategii wdrażania napędu wodorowego w Polsce, a w szczególności aktualizację Strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu w zakresie napędu wodorowego.

- W najbliższym czasie postaramy się przeanalizować omawianą tematykę i przygotować propozycje aktualizacji dokumentów rządowych uwzględniające napęd wodorowy. Opracowania te skierujemy do właściwych ministerstw zarządzających programami i strategiami - podsumował prezes UTK.

W spotkaniu udział wzięli: przedstawiciele świata nauki reprezentujący Instytut Transportu Samochodowego i Politechnikę Warszawską; producenci pojazdów kolejowych - H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, Alstom Konstal; przewoźnik kolejowy PKP Cargo S.A.; producent wodoru JSW Innowacje S.A. oraz przedstawiciele administracji publicznej z Ministerstwa Infrastruktury i Centralnego Portu Komunikacyjnego.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SOIYE
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,053 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]