Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Anielskie wakacje z Węglokoksem
19 sierpnia 2019
W Katowicach drugi dzień uroczystości z udziałem prezydenta RP
16 sierpnia 2019
Wielka defilada przeszła przez Katowice
15 sierpnia 2019
Główny Insytut Górnictwa pomógł szkolić pirotechników wielu służb
13 sierpnia 2019
Widowisko „W dziewiętnastym roczku, w tym wielkim powstaniu...”
11 sierpnia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 kwietnia 2019 Polska Agencja Prasowa
Kluczowym zadaniem dla Metropolii jest budowa systemu kolei metropolitalnej
GZM zamierza kupić w ciągu trzech lat tabor kolejowy za ok. 250 mln zł
fot: Maciej Dorosiński

Od czerwca tego roku Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia chce zamawiać dodatkowe kursy pociągów Kolei Śląskich na swoim terenie - zapowiedział we wtorek, 16 kwietnia, odpowiedzialny za transport członek zarządu GZM Grzegorz Kwitek.

Będzie to początek realizacji założeń tzw. kolei metropolitalnej, na podstawie przedstawionej z końcem stycznia koncepcji przygotowanej przez ekspertów Politechniki Śląskiej. Planowany pierwszy etap przedsięwzięcia to tzw. dogęszczenie połączeń na istniejących trasach kolejowych: Gliwice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Tarnowskie Góry - Tychy Miasto.

Grzegorz Kwitek był we wtorek, 16 kwietnia, jednym z prelegentów konferencji "Transport niskoemisyjny w GZM", zorganizowanej w Sosnowcu podczas targów Silesia Komunikacja. Mówiąc o założeniach systemu transportowego Metropolii uznał, że kluczowym jej zadaniem w tym zakresie jest budowa systemu kolei metropolitalnej.

- Obecnie koncepcja (kolei metropolitalnej) jest w fazie konsultacji; realizacja wymaga wysiłku wielu stron: rządowej, samorządowej. (...) W najbliższym czasie będziemy szukali właściwej drogi dojścia do tego rozwiązania. (...) Przygotowaliśmy warianty, określiliśmy mniej więcej, ile to może kosztować. W tej chwili realizujemy już małymi krokami to założenie - mówił Kwitek.

- Pierwszy element to integracja taryfowa (organizowanej przez Metropolię komunikacji miejskiej - PAP) z Kolejami (Śląskimi - PAP). Zwiększymy również pracę przewozową kolei: Metropolia przeznaczy w tym roku na ten 1,2 mln zł; mam nadzieję, że od czerwca na tory ruszą kolejne składy na wymagające tego główne linie - uściślił członek zarządu GZM.

Nawiązując do założeń koncepcji Politechniki Śląskiej, zawarte w niej warianty budowy kolei metropolitalnej Kwitek nazwał "etapami". Jak powiedział, etap zakładany na lata 2019-21 to właśnie zwiększenie pracy przewozowej na istniejących głównych liniach.

- To już rozpoczęliśmy, w tej chwili trwają negocjacje - poinformował.

- Największym problemem, mimo rozbudowanej infrastruktury kolejowej, okazują się "wąskie gardła", które powodują, że nie może być zachowana stała częstotliwość kursowania pociągów, nie mogą być stosowane "równe takty", są też kwestie priorytetyzacji. Jesteśmy tu na bieżąco w kontakcie z urzędem marszałkowskim, z Kolejami Śląskimi, a oni - z Polskimi Liniami Kolejowymi - wyjaśnił.

Według wcześniejszych informacji GZM zamierza także kupić w ciągu trzech lat - pod kątem zwiększenia pracy eksploatacyjnej przez

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Komentarze (0)
  • HSYTB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Piast musi przedłużyć życie
17 sierpnia 2019
13238
Zamknięta kopalnia ożyje?
17 sierpnia 2019
10693
Podwyżki w PGG? Wiceminister uchyla rąbka tajemnicy
19 sierpnia 2019
10668
Pierwsze półrocze? Mogło być lepiej
20 sierpnia 2019
6343
Psie nosy na Barbarze
17 sierpnia 2019
6251
CBA i prokuratura weszły do JSW
21 sierpnia 2019
5664
Zmiany kadrowe w Wyższym Urzędzie Górniczym
19 sierpnia 2019
4326
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu