PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
2 kwietnia 2019 11:27 Portal gospodarka i ludzie : : autor: WIG 2,806 odsłon

PGG została sponsorem tytularnym rybnickich żużlowców

Rybniccy żużlowcy na meczu Północ-Południe w Łodzi pod koniec marca 2019 r.
fot: ROW Rybnik (Adrian Skorupski)

Już w najbliższych rozgrywkach żużlowcy z Klubu Sportowego ROW Rybnik wystartują pod nową nazwą: "PGG ROW". We wtorek, 2 kwietnia, Polska Grupa Górnicza została sponsorem tytularnym drużyny ROW Rybnik - klubu z ogromną tradycją i osiągnięciami na żużlowym torze.

- Bardzo się cieszę, że udało nam się pozytywnie zakończyć rozmowy z władzami Polskiej Grupy Górniczej. Nie mam wątpliwości, że współpraca będzie korzystna dla obu stron i mam nadzieję, że będzie kontynuowana w latach kolejnych - mówi Krzysztof Mrozek, prezes ROW Rybnik SA na oficjalnej stronie klubu.

Rybniczanie przypominają, że Polska Grupa Górnicza to największy producent węgla w Unii Europejskiej, jedno z największych przedsiębiorstw wydobywczych na kontynencie, z 35-tysięczną załogą i kopalniami, do których należy zespolona kopalnia ROW (z zakładami Jankowice i Chwałowice w samym Rybniku).

- Zainteresowanie tak dużego podmiotu wsparciem naszego klubu jest potwierdzeniem potencjału promocyjnego sportu żużlowego, a także dowodem na to, że praca jaką wykonujemy w Rybniku przynosi pozytywne efekty i jest zauważana. To sukces całego rybnickiego środowiska żużlowego i wspaniałych kibiców, którzy są z drużyną na dobre i na złe - mówi Krzysztof Mrozek, dodając że PGG wspiera także drugą znakomitą tradycję sportową regionu - piłkarzy Górnika Zabrze.

Rybnicki klub, jako 12-krotny mistrz Polski, jest drugim po Unii Leszno (posiadającej 15 złotych medali) najbardziej utytułowanym klubem żużlowym w polskiej lidze. Sukcesy krajowe i międzynardowe żużlowców rybnickich datują się od 1932 r., gdy powstał Rybnicki Klub Motocyklowy. Największe zwycięstwa rybniczan przypadają na lata 1956-1972. "Nazwiska rybnikich wychowanków takie jak: Joachim Maj, Andrzej i Stanisław Tkoczowie, Andrzej Wyglenda czy Antoni Woryna do dziś wywołują szybsze bicie serca znawców żużla" - czytamy na portalu KS ROW Rybnik.

Rybnicki żużel zwany też "czarnym sportem" posiada - jak czytamy w ofercie sponsorskiej na portalu klubu ROW Rybnik - spory potencjał promocyjny. Rozgrywki transmitowane są m.in. na kanałach Polsatu. TVP Katowice i TV Eleven (widownia najciekawszych wydarzeń w Rybniku wynosi od 130 do 180 tys. przed telewizorami). Zawodom ligowym dopisuje doskonała frekwencja na trybunach i zainteresowanie mediów lokalnych i regionalnych. W sezonie 2018 na stadionie w Rybniku zgromadziło się aż 98 tys. kibiców, na wyścig przychodziło średnio 9,7 tys. widzów. Wartość rynkową publikacji w ciągu sezonu klub szacuje na ponad 37 mln zł, z czego w internecie 22 mln zł. Zaangażowanie sponsora tytularnego klub wycenił w swej ofercie na ok. 500 tys. zł na sezon, ale szczegóły umowy z PGG nie są znane.

W komentarzach kibiców podkreśla się, że pozyskanie sponsora tytularnego w postaci PGG jest sukcesem szefa rybnickiego klubu (którego krytykowano w minionych latach za brak takiej umowy sponsorskiej dla żużlowców).

Portal sportowefakty.wp.pl Wirtulanej Polski ocenia: "Mrozek może triumfować i mówić, że opłaciła się taktyka czekania na dobrego partnera. Prezes w swoim stylu żartuje, że przecież nie mógł wpuścić do nazwy jakiegoś kiosku, czy sklepu warzywnego. Najważniejsze dla klubu jest to, że budżet na sezon 2019 wzrośnie. To ważne, bo PGG ROW ma w tym roku walczyć o awans do PGE Ekstraligi".

- Już dawno mówiłem, że ROW to jest dla mnie tradycja i duma. To jest poważny klub, który muszą i wspierają poważni ludzie. Słyszałem te słowa krytyki, ale spokojnie robiłem swoje. Od początku było dla mnie jasne, że nie możemy sprzedać nazwy za trzy złote. Cierpliwość się opłaciła, bo pozyskaliśmy do nazwy spółkę będącą największym producentem węgla kamiennego w Unii Europejskiej - komentuje działacz dla Sportowych Faktów.

 



Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (3) pokaż wszystkie
  • Piast 7 marca 2020 19:43:48
    Profile Avatar

    Nie ma pieniedzy na sprzet ani na lepsze wypkaty a daja kase na sport wsyddla polski

  • MY Z CZECZOTA 3 kwietnia 2019 21:27:10
    Profile Avatar

    A kiedy zasponsoruje 10 tys dla oszukanych emerytów a potem niech sponsorują lot na książyc

  • Ryl 2 kwietnia 2019 15:56:37
    Profile Avatar

    Bravo a nie ładowanie w klubik słabej ekstraklasiny piłkarskiej.

  • XTPFP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,037 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]