Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
PGG będzie nagradzać najlepszych. Pierwsi - rekordziści z Sośnicy
18 kwietnia 2019
Uczcili pamięć Wojciecha Korfantego
18 kwietnia 2019
Przygotowania do obudowy kotwowej
12 kwietnia 2019
Nowoczesne technologie eksploatacji złóż
12 kwietnia 2019
O zagospodarowaniu metanu i optymalizacji energetycznej
12 kwietnia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 marca 2019 Portal gospodarka i ludzie autor: WIG
Orlen: znacznie powiększą tabor i przewozy koleją
Grupa Orlen chce przez 5 lat zwiększyć transport kolejowy aż o 30 proc.
fot: PKN Orlen

​Wzrost przewozów kolejowych o ok. 30 proc. do poziomu 11,2 mln t rocznie planuje Grupa Orlen w ciągu pięciu lat. W tym celu zamierza pozyskać kilkadziesiąt nowoczesnych lokomotyw do przewozów zarówno na rynku polskim, jak i czeskim - podało w piątek, 8 marca biuro prasowe PKN Orlen.

Orlen KolTrans wraz z Unipetrol Doprava (czyli przewoźnicy kolejowi z Grupy Orlen) ogłosili właśnie przetarg. Spółka tłumaczy, że to odpowiedź na rosnące potrzeby transportowe kluczowych klientów: PKN Orlen, Orlen Południe czy czeskiego Unipetrolu.

- Jesteśmy na etapie analizowania możliwości rozwoju. Branża kolejowa w najbliższych latach będzie w tendencji wzrostowej. Trwa bowiem modernizacja sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP PLK ze środków UE na łączną kwotę 66 mld zł. Każdego roku wzrasta także masa przewiezionych wolumenów transportem kolejowym, w tym udział w rynku naszej Spółki – mówi Piotr Szymański, prezes Orlen KolTrans.
- Dodatkowo konkurencyjność transportu kolejowego będzie rosła w związku z przeprowadzanymi remontami i modernizacją infrastruktury. Skrócą się tym samym czasy przejazdu, a kolej będzie w stanie zapewnić lepszą ofertę oraz lepiej zarządzać swoim taborem – dodał prezes Szymański.

Inwestowanie we własną flotę lokomotyw wpisuje się w strategię obszaru logistyki PKN Orlen. Posiadanie własnego, mocnego przewoźnika kolejowego umożliwia zbudowanie przewagi konkurencyjnej na wymagającym rynku transportowym – mówi Błażej Krawczyszyn, dyrektor wykonawczy PKN Orlen ds. Logistyki.

Celem prowadzonego postępowania będzie poznanie dostępnych ofert: w grę wchodzi kupno na własność, leasing lub długoterminowy wynajem lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Spółki Orlenu zainteresowane są szczególnie lokomotywami elektrycznymi ze spalinowymi modułami dojazdowymi, jak też hybrydowymi (spalinowo-elektryczne). Teraz dysponują wyłącznie lokomotywami spalinowymi i elektrycznymi. Istotne jest także serwisowanie nowych lokomotyw w długoterminowej perspektywie.

Orlen w ostatnich latach intensywnie rozwijał przewozy koleją. Orlen KolTrans pozyskał kilkanaście nowoczesnych lokomotyw od polskich i zagranicznych dostawców. Z kolei PKN Orlen wymienił park wagonów na nowe (w tym wdrożył system RFID czyli technikę zdalnego odczytywania danych identyfikacyjnych).

Orlen KolTrans
istnieje od 2001 r. Oferuje kompleksową obsługę transportu kolejowego, krajowy i międzynarodowy transport towarów, serwis i naprawę taboru kolejowego, dzierżawę wagonów, obsługę

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • MJHGS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
Sześć ścian Piasta
13 kwietnia 2019
10255
Ile lat żyje statystyczny górnik?
13 kwietnia 2019
9414
Górnictwo węgla wróci na Dolny Śląsk?
14 kwietnia 2019
8294
Odbudowujemy potencjał produkcyjny
13 kwietnia 2019
6003
Co z nową kopalnią? Decyzja została odroczona
17 kwietnia 2019
4663
Górnicy ruchu Jankowice na podium
16 kwietnia 2019
4128
Mniej węgla, bo trudne warunki
13 kwietnia 2019
4090
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu