PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
28 lutego 2019 17:48 Polska Agencja Prasowa 1,436 odsłon

Producent autobusów chce być liderem na polskim i europejskim rynku

W ubiegłym roku Solaris polskim przewoźnikom dostarczył 1195 autobusów
fot: solarisbus.com

Solaris chce nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility - podkreślił w czwartek, 28 lutego, na konferencji prasowej prezes zarządu firmy Solaris Javier Calleja.

- W rok 2019 wkraczamy z niezwykle ambitnymi celami, ale także dużą liczbą już potwierdzonych zamówień na ten rok. Co bardzo ważne, znaczną część z nich stanowią pojazdy z alternatywnymi napędami, w projektowaniu i produkcji których Solaris jest europejskim ekspertem - zaznaczył w czwartek, 28 lutego, na konferencji prasowej w podpoznańskim Bolechowie prezes Solarisa Javier Calleja

Jak dodał, firma ogromną wagę przywiązuje też do obsługi posprzedażowej klientów i skupia się na dalszym rozwoju tego obszaru.

- Z każdym rokiem oczekiwania rynku względem innowacyjnych rozwiązań przynoszą nam nowe wyzwania. Solaris jest jednak organizacją doskonale do tego przygotowaną i potrafi zarówno reagować na potrzeby swoich klientów, jak też kreować nowe trendy na rynku, szczególnie w obszarze e-mobility - wskazał Calleja.

Prezes Zarządu Solarisa podkreślił, że firma chce "nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility".

Jak poinformowano na konferencji prasowej, w ub. roku łączna wartość obrotów spółki wyniosła blisko 1,9 mld złotych. W 2018 roku Solaris po raz 16. z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów miejskich. Firma utrzymała też pozycję czołowego europejskiego producenta autobusów elektrycznych; 36 proc. sprzedanych w ubiegłym roku pojazdów stanowiły te z napędami alternatywnymi.

Podsumowując ubiegły rok, zarząd spółki wskazał, że 2018 rok był rekordowy dla branży autobusowej w Polsce. Do polskich przewoźników autobusowych dostarczono łącznie 1195 autobusów, co w porównaniu z rokiem 2017 (795 sztuk) daje wzrost rynku aż o 50 proc. Do klientów spoza Polski Solaris w roku 2018 dostarczył łącznie 824 pojazdy, z czego najwięcej na Litwę (162 sztuki), do Niemiec (153 sztuki), Czech (141 sztuk) oraz Włoch (113 sztuk). Największymi kontraktami zrealizowanymi w minionym roku przez Spółkę były dostawy do: Wilna (149 autobusów Solarisów Urbino 12 i Urbino 18), Rzymu (90 autobusów Solarisów InterUrbino 12), Brukseli (63 autobusy Solaris Urbino 12 hybrid) oraz Dsseldorfu (54 autobusy Solarisy Urbino 18).

Zarząd firmy podkreślił na konferencji prasowej, że w strukturze sprzedażowej i produktowej Solarisa już teraz coraz większą rolę odgrywają autobusy z alternatywnymi napędami, w tym w szczególności hybrydowymi oraz elektrycznymi. W ub. roku 36 proc. wszystkich zrealizowanych kontraktów stanowiły dostawy pojazdów "low" albo "zero-emission". W podsumowywanym okresie 107 autobusów z napędem bateryjnym zostało dostarczonych do klientów z Belgii, Czech, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Polski, Rumunii, Słowacji, Szwecji i Włoch. Tym samym Solaris z udziałem 17 proc. znalazł się w czołówce europejskich firm aktywnych w obszarze e-mobility.

Na konferencji podkreślono, że wzrost znaczenia autobusów elektrycznych w strukturze sprzedażowej Solarisa jest zgodny z długofalową strategią rozwoju spółki oraz całej Grupy CAF, do której należy 100 proc. akcji Solarisa. Jak wskazano, w perspektywie najbliższych 10 lat segment autobusów nisko- i zeroemisyjnych wzrośnie do poziomu 80 proc. całego rynku autobusowego, głównie kosztem spadku udziałów napędów tradycyjnych.

Na przełomie 2018 i 2019 roku podczas targów Transexpo w Kielcach zadebiutował nowy model w ofercie firmy: Solaris Urbino 12 LE lite hybrid. Od stycznia tego roku standardem dla wszystkich nowo produkowanych autobusów jest także nowy design. Firma przygotowuje ponadto premierowy pokaz pojazdu Solaris Urbino 12 hydrogen. Premierę autobusu z napędem elektrycznym o długości 12 metrów z wodorowym ogniwem paliwowym zaplanowano na czerwiec 2019 roku, kiedy odbędzie się Szczyt Transportu Publicznego w Sztokholmie. Będzie to pierwszy autobus marki Solaris o długości 12 m zasilany wodorem. Pojazd ten wykorzystuje najnowsze osiągnięcia dostępne są na rynku w zakresie komponentów związanych z magazynowaniem wodoru i produkowaniem energii - m.in. kompozytowe butle do magazynowania wodoru typu IV oraz nowej generacji wodorowe ogniwo paliwowe.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IBISP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,467 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]